Danid Beoordelingen

Danid Beoordelingen

Zeer laag
2.0

Kan de mon selv finde ud af det???

Jeg har været i IT branchen i over 20 år og har sjældent mødt så dårlig en service/kommunikation til kunderne (leverandøren har bl.a. problemer med at forklare forskellen mellem DanID og NemID). Kan Danmarks erhvervsliv virkelig være tjent med en monopolvirksomhed, som ikke kan kontaktes uden det koster 250 DKK ex. moms for at få deres produkt installeret og til at virke. Jeg har måttet gen-installere 2 gange og fik aldrig hjælp til en løsning, men fik ved hver mail-henvendelse et "no-reply" svar med en henvisning/link til at udfylde en formular, som koster 250 DKK ex. moms, før de vil svare. Jeg fandt ud af, at min installation stoppede, når jeg brugte MS Internet Explorer og Google Crome. men ved at installere og bruge browseren Mozilla Firefox lykkedes installationen (efter flere ugers eksperimentering). Denne "løsning" blev bekræftet fra "Skat", som desuden oplyste at Nets-DanID/NemID havde skubbet serviceproblemerne over på "det offentlige=Skat" og at jeg langt fra var den eneste borger, der var gået forgæves til "´Leverandøren". HVORFOR HAR MAN VALGT EN UPROFESSIONEL MONOPOLLEVERANDØR, DER IKKE HAR STYR PÅ AT SERVISERE SINE LØSNINGER? De er til gengæld meget professionelle til at skrabe penge til sig!

Monopol = Ingen seriøs kundebetjening

Jeg har haft "fornøjelse" af at skulle ringe support hos Danid vedrørende nogen spørgsmål om af forskellige produkter. Jeg havde selvfølgelig læst grundig på hjemmesiden inden. Men de henviste til hjemmesiden og kunne ikke hjælpe mig. De lagde i øvrigt på inden jeg fik sagt farvel :-)
Så besluttede jeg mig til at ringe til Nets som ejer og kom hurtigt igennem til receptionen, hvor jeg forklarede mit problem. De stillede mig om et en sælger som i løbet af 3 minutter havde afklaret mine spørgsmål så jeg kunne komme videre.
Jeg brugte 2 timer på at få afklaret 2 små spørgsmål, fordi supporten hos Danid kun ville læse op fra hjemmesiden og ellers henviste til hjemmesiden.
Oplevelsen har været dårlig og hvis danid ikke havde monopol for så havde jeg skiftet selskab.
Men situationen er den at jeg skal købe hos dem og det føles rigtig dårligt.

Reagerer ikke på problem

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke kunne bruge mit NemID i en måned til offentlige sider. Jeg har været i kontakt med alm. support, som henviste mig til Kommunen. Efter to besøg på kommunen og et hav af midlertidige afgangskoder virkede det stadig ikke, og her kom 2nd-line support på ved NemID. De kunne heller ikke få det til at virke, så sagen endt ved DanID. Jeg fik en tidshorisont på en uge, og efter to uger kontaktede jeg NemID 2ndline support, og de kunne kun rykke DanID for svar. I dag har jeg igen rykket, og de har slet ikke SET på sagen. Det er så dårligt service. Jeg står og skal bruge mit NemID til en offentlig side, og det kan jeg ikke. Jeg regner med at skrive en klage, når dette er ovre, for det er bare ikke i orden. Jeg kan ikke få et nummer til dem, og heller ikke en mail, så jeg selv kan tage kontakt - jeg må bare vente er svaret hver gang.

Monopol, ligeglade med kundernes tilfredshed.

Kan ikke gemme nøglefilen på computeren, har prøvet på tre forskellige. Man er tvunget til at bruge "nem"-ID til diverse offentlige instanser, men de tager 250,- bare for at tage telefonen. Elendigt produkt og endnu ringere service. Tydeligt at de lever under monopollignende forhold, de fuldstændigt ligeglade med kunderne og kundeservice er ikke et begreb de kender til.

L.... support

Ringer til support og forklare dem mit problem. Får så af vide af den "kloge" support mand, at den måde jeg har logget på nemid kan ikke lade sig gøre, på trods af at jeg altid har logget på på den samme måde om det er netbank, det offentlige eller andre sider. Han mener at det har jeg aldrig gjort, han mener det er mig der tager fejl og ham der har ret...

Inkompetente IDIOT

Seriøst dårlig support

Har lavet en support ticket ved dem for snart 2 måneder siden, og eneste jeg har hørt fra dem er "send nøglekort nummer" kort efter jeg sendte min mail. Jeg svarede dem med det samme og har intet hørt siden.
Aldrig mødt så dårlig support. Og produktet er heller ikke noget at prale af.

Inkompetente mht sikkerhed

Det er tilsyneladende meningen at man skal indtaste sin kode og engangskode på vilkårlige sider som har noget der minder om en NemID-loginboks. I stedet for at have en central login-side, som seriøse loginsystemer har. Sikkerhedsmæssigt er NemID et stykke legetøj.

Dette sikkerhedshul er allerede blevet udnyttet af kriminelle, som dokumenteret af version2.dk . Men af uransaglige årsager ikke rettet endnu.

For slet ikke at tale om brugen af Java. Og det unødvendive krav om fuld adgang til min harddisk for at kunne køre en webapplikation. Sindsygt.

Gaaaaaabbbbb

Hvordan er det mon lykkedes Nem-ID af lave en løsning til private, som er
totalt ubehjælpsom ??? Har været IT konsulent i 20 år, men var da fyret i morgen,
hvis jeg lavede sådanne løsninger til vore kunder. Man kan ikke taste i login felterne, jo somme tider, ofte efter flere minutter. Som samfund kan vi da ikke være tjent med, at alting er digitaliseret, men vi kan ikke få lov til at logge på. Maren i kæret, ja de fleste borgere er da fuldstændigt chanceløse.
Har endnu slet ikke nævnt de utallige JAVA opdateringer, som også kræver en del IT evner, for at dem implementeret

Inkompetent

Jeg bestilte d. 29/07 et nyt nøglekort automatisk via min bank. Jeg er dog pt. bosat i England, og vidste godt, at den adresse de havde registreret, var forkert. Jeg skyndte mit så ind NemIDs hjemmeside, og skrev dette til support og oplyste dem, om min nye adresse.
Kort efter fandt jeg så ud af, at jeg kunne logge ind via selvbetjening og ændre adressen. Dette gjorde jeg naturligvis. De svarede også hurtigt på min e-mail, at nøglekortet var sendt til min udenlandske adresse og det ville tage ca. 10 arbejdsdage.

En måned efter, og jeg havde stadig intet nøglekort modtaget. Jeg logger så på NemID og inde i hændelsesoversigt, kan jeg se, at at det sendt til den forkerte adresse. Jeg sender dem straks en e-mail med dette, og beder dem om at sende et nyt nøglekort til den korrekte adresse.
Jeg får igen hurtigt en e-mail tilbage, og bekræfter at dette er gjort (og at jeg ved personligt fremmøde på Borgerservice kan få udstedt et - nok ikke det mest gennemtænkte, taget i betragtning, at jeg ikke er bosat i DK).

Dagen efter vil jeg så tjekke min Netbank (har stadig ca. 15 nøgler tilbage). Chok, mit nøglekort er låst! Så den elskværdige medarbejder har været så dygtig, at deaktivere mit nøglekort.

Jeg skrev dem straks en e-mail angående dette; der er åbenbart intet, de kan gøre. Dette betyder nu, at jeg har adskillige regner m.v. jeg først kan betale, når jeg (forhåbentligt) modtager mit nye nøglekort. Håber da godt nok, at det kommer denne gang - og hurtigt!

Ikke styr på adresserne

For over 2 måneder siden, fik jeg meddelelsen, at mit nøglekort var ved at være opbrugt og jeg ville få tilsendt et nyt. 2 måneder efter, havde jeg stadig ikke modtaget noget nyt.
2 gange mailede jeg til dem og fik oplyst at de ville sende et nyt. Intet kom.
Så måtte jeg jo kontakte dem igen. Utroligt nok fik vi opklaret hvad der var sket. Nem-id havde den forkerte adresse, en adresse som jeg ikke har boet på i de sidste 3 år.
Så hvor meget styr de har på deres sager, synes jeg er meeeeget tvivlsomt.

Tvangsindlagt

Nøglekortet som - tvangsmæssigt - skulle få folk til at logge sig ind på det offentlige og snart sagt bruge det til hvad som helst, er som bekendt lavet af pap. En løsning der vist med al tydelighed har vist sig ikke at være optimal.
For således at gøre løsningen brugbar har DanID udviklet en digital udgave. En nøgleviser som man kan købe for kr. 99,-
Med andre ord: vi er blevet tvangsindlagt ikke kun til at bruge deres tåbelige system, men pokker-mig også til at betale(!) for at bruge det.
Når brugerne skal tvinges til at benytte sig af et system, så må det vel også være mere end rimeligt, at den mest optimale løsning også bliver tilbudt gratis. Men nej, vi skal tvinges til lommerne skal vi.
Til det er der kun et ord: DanIdioti.

Intet frit valg

Danid/Nets er blevet et synonym på ensretning og tvang. En diskriminerende og dårlig service man ikke kan sige sig fri for, hvis man ønsker at have netbank, kommunikere med det offentlige, eller bare det at se meddelelserne på sin e-boks.

Der er mange her i landet, der ikke har netforbindelse, kompetence, eller er for handicappede til at betjene en pc - hvad med dem? Hvad skal de stille op, når muligheden for breve pr. post til og fra det offentlige bliver umuliggjort i nærmeste fremtid? Hele dette makværk skulle have udløst fyresedler til dem der står bag.

Et andet meget stort indgreb i vores frihed er et tiltag der skal afskaffe vores kontanter til fordel for digital betaling. Hvad med landmanden der sælger sine produkter fra stalddøren? og hvad med dem der besøger loppe og kræmmermarkeder, blot for at nævne nogle?
Hele det danske finanssystem er i fremskridtets navn ved at udvikle sig til et diktatur, hvor intet kan foregå uden om pengeinstituttet. Velkommen til George Orwell's 1984.

Jeg afslutter med at citere et kort indlæg på ing.dk af Lars Lundin:

"En frækhed fra Nets"
"I betragtning af hvad det danske samfund har fået med NemID, som kommer fra DanID/Nets, så synes det er noget af en frækhed at Nets nu fremturer med yderligere monopol-ambitioner".

SUPER!

Kort, godt og genialt ..

Imponerende...

Skrev en mail ca. kl. 12 og fik svar samme dag kl. 16 - Svaret var med konkret svar på problematikken og en besked på alt var løst og jeg ikke skulle gøre mere.
Det er sørme god service!!!

De høre til i retten..

Jeg fatter ikke hvad de fucking politikere i Danmark laver.. Danid har fået en opgave de ikke kan løfte.. Hvis man kigger lidt i dybten på deres finder man utalige fejl.. Desuden når man ringer til dem er det umuligt at komme igennem.. Jeg vil bare have mine ferie-penge.. Jeg skal nok få dem.. Også er spørgersmålet om de bruge på advokater til sagsøge en så uprofessionel virksomhed. Der er gået sport i at gøre tingene sværer i Danmark.. Godt jeg er ung og medie mand.. Hvis jeg var gammel og mindre forståelse for nettet.. Så havde jeg givet op..

Danid, NETS og PBS - en kedelig band!

Nemid, danid og firmaet bag PBS (nu NETS) opfører sig rigtig kedeligt overfor ejeren/brugeren af domænet nets.dk og naturligvis nemid.dk - i stedet for at indrømme at de er uprofessionelle og har lanceret produkter og websites uden at have sørget for at have .dk domænerne, og så efterfølgende forsøger at presse dem fra brugerne. usmageligt og dårlig moral!

NemId er bare nem

Det er det letteste i lang tid, de kan fleste sit cprnr. og koden fra det gammle system kan man, er man lidt tal-blind tager man dem fra en ende af og man kan bruge det alle vegne, jeg er glad for det.

Klovneklub

DanID har glemt ca250 000 talblinde der er TVUNGET til at benytte et system der IKKE er ánpasset til dem der lider af dyskalkuli som talblinhed hedder med et fint ord !
Klóvneklubben har tilmed ment at jeg burde have en formynder der tog hånd om mine bankaffærer ! Hvor krænkende kan en de være ??
Jeg er ikke mindrebegavet, og det er pinligt at de behandler mig som en sådan og der er INTET jeg skriver til dem der åbenbart kan få dem til at skifte mening ??
Der ser desværre ikke ud til at være nogen klageinstans og det er DEM SELV der der behandler de klager over deres overgreb på borgerne !

Deres Produkt NemID ikke acceptabel

efter jeg har købt deres produkt.... via skat... har jeg kun det at sige at jeg er YDERST utilfreds,
jeg ville gerne liste mine punkter op men desværre ville jeg være nødt til at nævne alt hvad en elektronisk signatur er, det eneste jeg kan se giver mening er at det offentlige system og bankerne ---> KAN <--- bruge det samme
IKKE AT DET SKAL VÆRE TVANG!!!
så jeg ville yderst gerne bruge mine rettigheder som borger i danmark og have frit valg om hvad jeg køber men det har jeg ikke... yay frihed

Det er virkelig somom absolut intet virker

Sikkerhedsbrister, ufatteligt lange ventetider på alt og manglende tilsendte dokumenter. DAN-ID kan tydeligvis ikke finde ud af at levere varen. Jeg gider ikke gå i dybden med min sag, men kort fortalt kan jeg absolut intet gøre 'borger-mæssigt', hvilket betyder at jeg endnu ikke har modtaget SU, til trods for at jeg lige er flyttet til en anden by og startet på Universitetet. Min eneste indtægt er ikke-eksisterende.

Det er noget bras.

Nemid Support