DHL Beoordelingen

Distributie van beoordelingen

Beoordelingen

Over

Försök till leverans? KNAPPAST

Väntade på ett mycket viktigt paket från Kina och spårade det flitigt som jag Verkligen behövde innan helgen. På fredag morgon var det på väg med kurir. Är van vid att budet ringer och frågar om jag är hemma; inget. Antog de skulle ringa precis innan leveransen då. Men för säkerhets skull - just för att de inte ska kunna påstå att jag inte var hemma och de inte hade någon portkod - satt jag på balkongen sedan lite innan 14.00 och glodde på portingången, hela tiden utan ny status på spårningssidan. Vid 16-tiden börjar jag bli orolig och ringer kundtjänsten: "Ditt paket är på väg tillbaka till centralen (30 mil bort), budet hade ingen portkod". Jag frågar varför i hela h*lvete budet inte ringer till mig som alla andra alltid gjort. "Han är ny och kan inte riktigt rutinerna". Jag försöker förklara att det är skitsnack att han ens försökt vara här och rycka i dörren (enligt spårningssidan 14.35, som magiskt uppdaterades runt 16.30 för mig. Realtidsuppdatering? Knappast). Kundtjänsten bara beklagade sig och menade att det var mitt fel att det inte fanns någon portkod, och att jag absolut inte kunde budets telefonnummer för att få lyckas köra ifatt honom och få tag i paketet. Ja, jag hade gärna gjort det då jag förlorade femsiffrigt belopp och tid på att paketet inte dök upp. TACK DHL - ALDRIG MER förrän ni lärt era chaufförer att använda en j*vla TELEFON samt slutar LJUGA om försök till leverans.

ÅH DU MILDE

Första gången jag ska få ett paket levererat hem utav DHL, trots all skit jag läst så tänkte jag att de personerna är väll bara bittra men herre guuuuuuud. För det första tog det 2-3 dagar efter min beställning ett sms om att jag skulle bekräfta en tid 5-6 DAGAR senare!!! Det stod också förtydligat längst ner att jag MÅSTE vara hemma mellan det och det klockslaget, men jag förstår varför det inte stod att bilen MÅSTE komma, för det gjorde den inte. Paketet kvar på terminalen :)))))))) Grädden på moset är att en annan person väntar på denna!
trustpilot stars

Visst jag som inte kan läsa

Ringde irriterad till dhl i tron om att de lämnat en lapp genom dörren utan att ringa på trots avtalad tid. Visade sig dock vara posten som lämnat lappen och istället stövlade en trevlig kille från dhl in en timme senare med mitt efterlängtade paket, småpratade och gav småbarnstips. Så ris till mig som tydligen inte kan läsa ordentligt och ros till den trevliga mannen.
trustpilot stars

Korkade efterbliven företag som borde har gått i konkurs för länge sen.

Beställde en tavla från England. Utan förvarning ska de har försökt att leverera packetet. Jag fick då en sms om att de har försökt att leverera packetet och att jag jan boka en leverans på hemsida. Ok tänkte jag och anmälde att de kan komma nästa dag mellan 12-16. Jag fick som svar att de inte kan anpassar tiden utan det är kontorstid som gäller alltså 8-17... Jag är sjukskriven så jag åker till sjukhuset varje dag lite olika tider så jag har ingen jobbadress där de kan dumpa paketet. Eftersom jag bor i en lägenhet där man måste har nyckel för att komma in i porten så föreslår jag följande
Förslag : Låna nyckel från föreningen (huset intill) gå in o lämna paketet vid dörren.
Svar: vi har inte möjlighet att låna nycklar ( ni har möjlighet korkade fisk hjärna, ni vill däremot inte)
Förslag; lämna paketet till posten eller privpak utlämningstället
Svar: vi har inte möjlighet , Jag kan däremot hämta det från dhl utlämningstället i Landvetter (6 mil bort fick förklara för de att detta skulle kosta mer än vad det kostar att skicka en packet)
Förslag; säg vilken tid ni är i område så kan jag försöka var tillgängligt.
Svar: vi har ingen möjlighet att planera det är 8-17 som gäller. (Ja låt mig tar ledig, skippar sjukhus besök så de kan slippa utföra arbete de har fått betalt för)

Herregud de motarbeta mig hela vägen. Så nu ska jag försöka underrätta deras arbete på den bästa möjliga mån. Denna skit företag vet inte vad leverans och service innebär. Jag vill inte ger de stjärna men är illa tvungen för att slutföra omdöme.

Mycket långsama rekomenderas ej

Mycket besviken på att leveranser går så långsamt.
Skickat med Dhl luftpost men står stilla i Hamburg i över 2 dagar. Har flygplanet gått sönder eller kanske är det en av Norwegians 787 Dreamliner som det har hyrt in för transport.
Det ska inte ta över 4 dagar med flyg.

glatt överaskad

Jag beställde ett bord via furniturebox och det var just DHL som skulle frakta det hem till mig. Jag blev lovad leverans mellan 4-12 februari utav furniturebox.
Jag hade inga förväntningar alls.

Igår så fick jag ett sms utav DHL om att mitt paket ville komma hem till mig idag mellan kl 13-15:00, okej tänkte jag och svarade "ok".
Sen idag så fick jag för mig att googla DHL och läsa omdömen, allt jag läste var skit, pest och pina typ .Så ja jag fick lite ont i magen.

Precis när jag lämnat datorn så ser jag att det står en DHL lastbil utanför fönstret, jahapp tänkte jag, måste jag gå ut nu?

Men nepp de behövde jag inte, utan snubben i lastbilen bar ner paketet för trapporna på gården, ställde det på bron och knackade på dörren. Jag öppnade och han hälsade trevligt och berättade genast att någon varit lite hårdhänt med paketet under leveransen och han erbjöd själv att "anmäla" detta på en gång ifall att de skulle vara några skador på innehållet så att säga, vilket jag höll med om att han kunde göra.

Han erbjöd sig dessutom att bära in paketet åt mig vilket han mer än gärna fick göra. Så nu sitter jag här, nöjd och glad med mitt soffbord som kom inom utlovad leveranstid och utan krångel.

och japp, detta blev som en liten saga, kalla det vad ni vill. Jag tycker DHL förtjänar mitt omdöme tusen gånger om så jag kan gärna skriva fler sagor.

Undvik DHL

Förare som ljuger om att de varit på plats fast de inte har det och helt enkelt skickar ut en uppdatering om att "Mottagare avvisar leverans" trots att någon alltid varit på plats, vi sitter i en lokal med glasdörr och fönster ut mot gatan.

Trots att vi kort efter uppdateringen skett ringer DHL och ber om ett nytt försök så vägrar DHL att kontakta föraren, som bör vara max ett par kvarter ifrån.

Ingen från DHL har heller ringt, trots att detta står som instruktion till föraren.

Undvik DHL.
trustpilot stars

Undvik att få leveranser med DHL i största möjliga mån

Butiken ringer på torsdag, säger att leverasen är på väg. Yes! Antagligen kommer det redan på fredagen säger man.

Fredag, inget.
Måndag kommer SMS från DHL att leverans ska komma på tisdag. Fair enough. Jag ringer och lämnar portkod eftersom det står i SMSet att man bör göra det.

Jag bekräftar att leveransen kan komma mellan 10:30 och 12:30.

Tisdag kommer DHL, 35 min för tidigt. De ringer växlen på mitt företag istället för min mobil. Kollegan går ner och möter upp eftersom jag sitter i möte. Baserat på tidigare antagande att man levererar inom utsagd tid.

DHL dumpar en pall utanför kontoret på trottoaren. Lämnar ingen följesedel till kollegan. Är allmänt otrevlig. Vill inte ta med sig pallen. Glömmer två kollin + Misshandlar ett kolli.

Le crap.
trustpilot stars

Den mest slöaste, trögaste och dyraste transport tjänsten jag har fått missnöjet att använda.

Det snabbaste jag någonsin har fått ett paket (även med express valt) är cirka 4-12 daggar. Och när det är dags att hämta ut dem så får man gå och gräva sig fram till en smutsig utdelnings affär som kan vara perfekt kamoflerad som en vanlig kiosk (vilket de är) och fråga runt som en idiot innan man äntligen kan få sitt paket.

Världens sämsta service

Jättedålig service och leverans. Beställde express från kina och det tog bara tre dagar till sverige. Fick lapp idag i brevlådan att de inte kunde leverera mitt paket för ingen var hemma. Konstigt eftersom Vi var sex personer hemma i huset, vi har fönster i dörren och vi kan se genom fönstret till gården, ringklockan till dörren funkar hundra procent. Sen säger de att ingen är hemma. Vilket stort lögn!
Fick ringa till kundtjänsten och de säger att de ska 'undersöka' saken. <
Sedan får jag meddelande på mobilen att de inte kan leverera det idag ändå och att jag får kontakta de igen. Då ringer jag igen och pratar med en otrevlig kvinna som bara tycker att det är så otroooligt konstigt att vi inte hört ringklockan, eftersom det står på deras datorn att de hade varit och ringt på dörren. Då går jag ut med mobilen och ringer själv på dörren och säger att hör du ring klockan!?Den funkar som den ska!! Tillochmed om personen skulle knacka på dörren skulle vi se personen bakom dörren och höra knackningen. <
Sen säger hon att på fredag kan de leverera. Alltså fem dagar innan jag får mitt paket hahah från kina tog det tre dagar till sverige och för dhl tar det fem dagar om jag ens får mitt paket då, vilket skämt!

Här efter kommer jag och mina närmaste välja bort dhl tjänster.

The best!

Synd att bara de som har dåliga erfarenheter skriver här. Jag har bara bra erfarenheter med DHL (däremot VÄLDIGT dåliga med TNT och UPS), aldrig några problem, allt perfekt! Like it!
trustpilot stars

Sämst service och kundsupport! Skit från början till slutet!

Skickade från USA och valde DHL Express. Paketet landade inte på en Service Point utan på ett centrallager i Stockholm. Frågade om dom kunde skicka det till en Service Point men fick till svar att dom bara är till för inrikespaket och att jag måste åka till ett centrallager eller få paketet hemskickat på obekväma tider då man inte är hemma. Kom fram till att dom skulle skicka det till ett lager i Eskilstuna som inte är så långt ifrån Strängnäs där jag bor. Åkte dit och fick till svar att paketet fortfarande ligger i Stockholm och att vi måste åka dit för att hämta det trots att dom lovade att paketet skulle ligga i Eskilstuna. Nu fanns det bara två alternativ för att kunna få lägga vantarna på paketet. Åka från Strängnäs till Stockholm eller få det hemskickat. Frågade om jag kunde få det levererat till hemmet efter kl 15:00 då man är hemma. Det gick inte. Bara innan kl 12:00 kunde dom leverera paketet. Tillslut så fick jag paketet då jag stannade hemma.

Kommer aldrig mera använda DHL för import. Inom Sverige fungerar dock DHL som det skall.

Katastrofalt.

Beställde en telefon ifrån Portugal. Leverans till Sverige skedde via DHL, och telefonen var död när den anlände. Kontaktade återförsäljaren och bad om ett byte, de godkände efterfrågan och bad mig skicka in den så skulle de genast skicka ut en ny. Jag skickade tillbaka den via DHL.

Strul och telefonsamtal från DHL följer, där de hävdar att de inte kan hitta till butiken och/eller att ingen svarar i telefonen där. Jag fick agera mellanhand åt både återförsäljaren och DHL, och i slutändan fick jag ett mail från återförsäljaren där de sade att problemen var lösta och att de skulle få paketet från DHL på måndag.

Måndagen i fråga ringer DHL och förklarar att de råkat tappa bort paketet. Jag hade försäkrat det, så jag begärde återbetalning från DHL. De ville ha kvitto från återförsäljaren osv, vilket de fick. I slutändan var de nöjda, och i slutändan fick jag en kompensationsavgift på 170 kronor.

170 kronor. Telefonen kostade över 4000 kronor. DHL förklarade då att kompensationssumman baseras på paketets vikt, inte dess värde, och en ynklig liten mobiltelefon väger inte direkt mycket.

Okej. Om så är fallet, varför valde de att strula med kvitto från återförsäljaren? Vad spelar paketets värde för roll om de ändå bara ska gå efter vikt?

Vid det här laget är jag måttligt förbannad. Min uppfattning av DHL är att det är ett gäng skurkaktiga, inkompetenta clowner. Önskar att jag hade haft vett att kolla betyg på dem innan jag förlitade mig på dem.
trustpilot stars

Hör inte av sig på något vis

Jag beställde en vara från Tyskland som inte kom på 4 dagar. Så jag skickade ett mail till dom jag köpte varan av och de sa att adressen inte var giltig och att paketet var påväg tillbaka till dom. Det som har skett är att DHL har skickat tillbaka paketet till Tyskland. Då har jag två frågor som för mig är självklara att man gör när man ska leverera paket till en kund.

1. Varför inte kolla upp mitt nummer så de kan ringa mig.

2. Varför inte lämna paketet till närmaste servicepoint och låt mig själv hämta det?

Nej, idioter är dom!
trustpilot stars

För stort företag som inte intresserar sig för den enskilda kunden

Vid varje tillfälle som jag har använt detta skräpföretag så har det gått snett. Antingen så har de förorsakat något eller så vill de inte hjälpa till när de har gjort fel för det står inte i deras rutiner att de ska hjälpa sina kunder när de har orsakat något. I ett fall flyttade jag hem ifrån en utlandstjänst och skickade porslins föremål som var extra försäkrade hos DHL och förpackade av DHL. Ett par porslinsföremål var krossade och DHL Sverige skyllde på att det var ett annat DHL land/företag som hade gjort det och att jag fick ställa mina krav mot dem. Hur man överhuvudtaget kan säga så när man åstår sig vara ett företag över hela världen är en fråga och tyder på total inkompetens. I ett annat skulle skicka ett brev ifrån Sverige till IKEA Ryssland. Först lämnade de brevet på IKEA Sverige, därefter på en postterminal i Moskva och till slut fick jag själv möta upp i Moskva på ett ställe för att få tag på brevet. För denna "service" fick jag betala nästan 1000 kr för som sagt ett skickat brev. Dessutom så var den tidsangivelse på hur långt det skulle ta i normala förhållande helt felaktig och DHL uppgav en halvering av den faktiska normala tidsåtgången.

Bättre nu !

Betyget blir nu fem stjärnor.
DHL har nu kommit över barnsjukdomarna och fungerar mycket bättre numera.
Högsta betyg från mig
Thomas Fransson
trustpilot stars

Skojare är bara förnamnet!

Vad ska man säga?

Beställer leverans från UK med DHL Express (3-4 arbetsdagar), paketet når Stockholm i tid och läggs på lastbil för slutleverans. Eftersom vi alla vet att DHL inte är speciellt flexibla så får jag arbeta hemifrån under dagen för att vänta på paketet. Dagen går, jag använder deras spårningsverktyg när leverans drar ut på tiden. Poff! - "Recipient refused delivery" - de rapporterar alltså att jag inte tagit emot leverans vid leveransförsök. Detta trots att jag är hemma och de har mitt telefonnummer.

Jag ringer kundservice och person #1. Personen säger sig inget kunna göra och påtalar att bilen redan finns på deras terminal och de kan inte förändra rutten. Han ljuger ska det senare visa sig. Jag får nytt paketnummer och anmodas ringa till avisering för boka nytt utkörningstillfälle.

Ringer till avisering och får där prata med person 2# som säger att bilen inte alls är tillbaka på terminal. Jag kan således inte boka nya utkörning eftersom paketet inte är på terminal än. Men hallå, det var ju det?

Blir kopplad till person #3 som berättar att jag måste ringa klockan 7 på morgonen dagen efter om jag ska ha någon som helst chans att paketet skall komma med en bil ut dagen efter. Misslyckas alltså med att boka en utkörning igen.

Kommer med stor sannolikhet alltså inte få mitt paket dagen efter och kommer förmodligen få vänta 2 dagar extra på min utkörning.

Vad ska man säga? Sådana amatörer som DHL är borde inte få finnas. Graden av kundservice är obefintlig och deras förare borde alla få en grundkurs i hur man använder en telefon.

Undvik i så stor grad som möjligt!

Dårlig service!

Skulle modtage en pakke på i torsdags. Da jeg stadig ikke havde hørt noget i fredags ringede jeg til DHL kundeservice og fik at vide, at de havde sendt mig en sms (jeg har ikke modtaget en sms). Det mente DHL ikke var deres problem, så hvis jeg kunne være hjemme mandag mellem 9 og 12... Det kunne jeg ikke. Jeg spurgte, om jeg kunne skrive en fuldmagt, så de kunne efterlade pakken ved min carport. Men ak... De havde ikke tid til at ordne noget med fuldmagt, for de lukkede kl. 17 (klokken var 16:42). Jeg sagde, at det kun ville tage mig 5 minutter at scanne/maile en fuldmagt tilbage, men der var ikke noget at gøre. Tak for ingenting DHL!

Hemleveranser utförs enbart 13-15

Jag har vid tre tillfällen beställt varor som skulle levereras hem till mig med DHL. Jag bor inom Uppsala tätort, men vid samtliga dessa tillfällen var leveranstiden begränsad till 13-15. Jag kunde fritt välja dag, men klockslagen var alltid de samma. De påstod att jag bodde i ett område som alltid har levernas 13-15, och det ska man väl tolka som att jag inte är företagskund och därför inte prioriterad.

Mitt enda alternativ var att själv hämta ut försändelsen vid deras terminal, trots att jag betalat för hemleverans.

Svagt. Riktigt svagt.
trustpilot stars

Behandlar företagens kunder som skit

Mitt paket skulle komma mellan 08.00 och 18.00.
Det finns ett annat bolag som är större och levererar punktligt, beställer från företag som anlitar dom nästa gång.

Is DHL uw bedrijf?

Bezoek DHL

Categorie

Trustpilot's verplichtingen

Trustpilot Abonnee

Bedrijven kunnen beoordelingen niet verwijderen of anderszins censureren.

DHL is in de categorie: Bezorgservice

1. HubHub
2150 Beoordelingen