eci.nl Beoordelingen

eci.nl Beoordelingen

Goed
7.2

Waardeloos

ECI was een voortreffelijke organisatie tot 2013. Nu is het waardeloos. Onbereikbaar, niet per telefoon, niet via email. Ik wacht al ruim 4 weken op mijn betaalde boeken. Wel iedere week een mailtje met mooie aanbiedingen. Jammer maar hier gaat weer een diamanten lid verloren.

waardeloos

Het lijkt wel of ECI van de aardbodem is verdwenen.
Op 31 maart plaatste ik een bestelling van 4 boeken. Voor alle boeken gold: "Vandaag besteld, morgen in huis." Na bijna 2 weken: niets. Bellen? Een bandje! Vragen om teruggebeld te worden? Er gebeurt niets. Een contactformulier invullen? "Zal binnen 24 uur beantwoord worden." Na 3 dagen komt er een reactie, maar geen antwoord op mijn vraag. Als ik mijn account open, dan zie ik dat mijn bestelde boeken nog steeds als 'nieuw' staan aangemerkt. Dat wil zeggen dat de bestelling nog niet in behandeling is genomen.
Ik ben vooral heel boos omdat ECI van alles toezegt en daar niets van waarmaakt. In gewoon Nederlands heet dat: de boel belazeren.
Ik ben lid geworden van ECI in de jaren 70. Na een onderbreking van enkele jaren ben ik nu lid sinds 2002. Ik vind dat ik recht van spreken heb als ik zeg: "ECI, je verkwanselt de goodwill van je klanten! Nog even en ik ben geen klant meer."

verzending

Bij eci heb ik al 2 keer boeken gekocht, ik ben namelijk nog maar kort lid. Nu moest ik voor mijn kwartaal afnamen weer boeken bestellen. Ik wist elke keer maar niet wat en toen net anderhalve week voor het eind van het kwartaal vond ik 2 leuke boeken en ook nog voor een mooie prijs! Deze heb ik op 22 maart 2014 gekocht en nu op 7 april 2014 heb ik ze nog steeds niet! Ik heb al 3 keer gebeld en de eerste keer kreeg ik te horen dat ik geduld moest hebben. Ook dat ze al verzonden waren en dan ik dus moest wachten. De 2 keer toen ik belde zeiden ze dat het aan het postbedrijf lag en dat ze contact op zouden nemen met me als ze iets van het bedrijf hoorde. Na een week niks gehoord en dus vandaag weer gebeld. Konden ze 2 dingen doen. De bedrijfsleider zou contact opnemen met mij en het oplossen maar dat kan nog meer dan een week duren of ze zouden de bestelling opnieuw kunnen plaatsen maar dan zou ik meer moeten bij betalen omdat de boeken nu duurder zijn geworden. Nu dus maar weer afwachten tot volgende week of ik iets hoor van ze en anders de boeken opnieuw laten bestellen! Ik vind dit echt heel slecht geregeld! Ik heb voor deze boeken betaald en hun fout of van wie dan ook is niet mijn fout! Slechte service dus als er iets verkeerds gaat!

dramatische bereikbaarheid ECI

Na jaren trouw bestellen krijg ik na opzeggen van mijn lidmaatschap nog steeds brieven van ECI dat ik nog niet besteld heb.
Bellen ( een keer of 8, geen contact, alleen uren in de wacht ) helpt helemaal niets.
Terugbel verzoeken luisteren ze kennelijk niet af en op het contactformulier reageren ze maar niet. Zeker teveel moeite om jarenlange trouwe klanten te woord te staan.

Totaal onbereikbaar, waardeloos

Probeer na lang lidmaatschap sinds november op te zeggen. Lukt niet en kan op geen enkele manier iemand te pakken krijgen. Op online formulier wordt niet gereageerd. Telefoon zegt nu steeds (na uitleg van kosten - anders verdient men er niks aan -) "fout in toepassing, verbinding wordt nu verbroken".
Toen de telefoon het zo te horen nog wel deed moest je steeds wachten tot je een ons woog en verzoek om teruggebeld te worden werkte niet. Ook bevestigingsmails, wanneer op het scherm aangekondigd, verschenen niet. Wat natuurlijk wel doorgaat: de catalogus en de brief, dat je voor 31 maart moet bestellen. Nu is het 31 maart end dus?
Ze kunnen het dak op!

onbereikbaar

Ik probeer al een week in contact te komen met de ECI. Ik heb 1 vraag. Telefoon wordt niet beantwoord. Helaas wel veel geld kwijt om eindeloos naar hetzelfde bandje te luisteren. Terugbelverzoek gedaan maar helaas ook dat gebeurt niet. Mails worden niet beantwoord. Dit kan echt niet.

Slechte service !!

Heb op 18 maart boek besteld, 19 maart ontvangen met beschadigingen en een foute factuur. 19 maart mail gestuurd met foto, geen antwoord. 20 maart gebeld en nr. doorgegeven om teruggebeld te worden, gebeurt niets, 21 maart weer gebeld, weer nr. doorgegeven, gebeurt niets.......... Als jullie denken dat ik dit foutief geprijsde, beschadigde boek ga betalen sorry maar aan deze kant gebeurt er nu ook niets !!

waardeloos

vorig jaar had had ik een aankoopbon die zou een jaar geldig zijn, betaald op 2 dec 2013, ik bestell indezelfde maand een cd, en vraag om dit van de aankopbon af te houden, ik krijg als antwoordt dat eci moeilijkheden heeft en dat ik er nog wel van zou horen.Dan sturen ze gewoon een aanmaning, eerst via mail +5euro, ik doe nogmaals een email dat het van de aankopbon afgehouden wordt.Dan kreeg ik vorige week een brief met 10 euro administratiekosten in totaal 40 euro enz.Ik doe via de site een klachtenformulier invullen, en wat denk je ? Geen antwoordt.Ik bel vandaag hoe het zit, omdat ik geen zin heb in een deurwaarder, wat zeggen ze?Mevrouw u aankoopbon is niet meer geldig!!!Flutbedrijf

Goede service, ben al heel lang lid en nog nooit problemen gehad

Goede service
Is iets niet in orde, word direct geregeld.
Goede levering
Bestelling altijd oprijd, latere levering word direct doorgeven.

Vrije Keuze bonnen niet meer geldig?

Sinds enige tijd is ECI in de media, vanwege betalings moeilijkheden. Mede hierdoor is denk ik besloten geen Vrije Keuze bonnen meer te accepteren. Op mijn e-mail hierover wordt niet gereageerd. Telefonisch is ECI op dit moment erg slecht bereikbaar. Ik heb met mijn bonnen nog wel een tegoed van ECI van 50 euro! Ik begin me af te vragen of ik hiernaar kan fluiten, ondanks mijn lidmaatschap van bijna 20 jaar! Dit voelt voor mij bijna als diefstal. Niet netjes ECI!!!!

Ontzettend fijne site voor de boekenliefhebber!

Ik ben al ruim 6 jaar lid van ECI en kan me geen slechte ervaringen herinneren. Mijn bestellingen zijn tot nu toe, zonder uitzondering, gearriveerd op het moment dat ECI zei dat ze zouden komen. Ook nooit een beschadigd of verkeerd product ontvangen.
Ik controleer wel altijd of ik boeken misschien ergens anders goedkoper kan bestellen, maar tot nu toe is ECI bijna altijd het voordeligst. Ik ben dus ontzettend blij dat ik lid ben, en ben van plan dit te blijven!
Een heel groot voordeel vind ik ook dat ECI als een van de weinige webshops betaling via acceptgiro accepteert. Mijn enige opmerking is dat, wat mij betreft, de selectie zeker mag groeien!

order na anderhalve maand nog steeds niet uitgeleverd en geen bericht van eci

ik heb eind november een bestelling geplaatst, die binnen 2-5 dagen zou worden uitgeleverd. eci is telefonisch niet bereikbaar (eerste poging 15 min in de wacht, tweede poging ruim 30 min in de wacht en alsnog opgehangen) en op meerdere verzonden mails reageren ze niet. klantenservice staat blijkbaar zeer laag in het vaandel.

De vrije keuze bon blijkt geen vrije keuze bon te zijn.

Ik wilde de vrije keuze bon indienen voor een boek maar dat boek behoorde niet tot de kwartaalbestelling terwijl ik geen lid meer ben. Ik moest persé een boek uit het kwartaal bij bestellen om deze vrije keuze bon te kunnen indienen. Extra kosten dus voor mij waar ik niet op zat te wachten. Maar ja, een vrije keuze bon kan ik nergens anders inleveren dan bij de eci, dus ik had geen keus met mijn vrije keuze bon. Helaas een zeer slechte afsluiter van mijn lidmaatschap bij de eci. Blij dat ik geen lid meer ben !!

Tja, als je al bijna 30 jaar lid bent...

Goeie service, maar jammer dat er voor hele trouwe leden geen extra voordeel meer is. Of mis ik iets?

Beste Mady,

Bedankt voor je trouwe lidmaatschap! We waarderen het enorm.
Dat is ook de reden dat we in elk magazine aandacht besteden aan exclusieve ledenvoordeel aanbiedingen.

Zo profiteer je altijd van de hoogste korting op speciaal geselecteerde artikelen. Bij het bestellen maak je simpelweg gebruik van de Diamanten kortingscode. En we blijven altijd speuren naar leuke en aantrekkelijke aanbiedingen, exclusief voor onze leden.

Marielle
Webcare

slecht

Bij mijn bestelling á 39.99 het ik vrije keuze bon 347676652 á € 25,00 ingevuld.
Dat bedrag is tot mijn teleurstelling niet van mijn rekening afgehaald.
Volg de creditcardrekening van Visa moet ik nog steeds € 39.99 betalen.
Hoe kan dat?

Beste Trudy,

Ik maak dit graag voor je in orde. Het is waarschijnlijk ontstaan door de betaling van je VISA kaart. Wil je me ajb een e-mail sturen met daarin je klantnummer en ordernummer? Graag naar webcare@eci.nl.

Alvast bedankt voor je moeite,

Marielle
Webcare

Probleemloos proces.

Heb de CD besteld, en kreeg de volgende dag al de bevestiging dat de CD was verstuurd. Omdat het alleen om deze CD ging, kon het pakketje door de brievenbus. Dus ik had de CD binnen 2 dagen na de bestelling binnen, zonder beschadigingen of zo. Ook het hele proces van zoeken, bestellen en betalen ging eigenlijk heel soepel. Dus een hele goede ervaring, voor herhaling vatbaar.

Slechte manier van herinneringen sturen

Begin september heb ik via www.eci.nl een boek besteld. Door drukte ben ik helemaal vergeten te betalen via acceptgiro. Vervolgens kreeg ik een brief binnen met de laatste aanmaning en ze dreigden gelijk dat ze naar een incassobureau zouden stappen als ik niet binnen 7 dagen zal betalen. Uiteraard gelijk flink wat administratie kosten er bovenop gegooid. Ik heb NOOIT een aanmaning ontvangen!! Ik heb het gelijk betaald, maar ik vind het echt schandalig dat ik nooit iets heb ontvangen en gelijk bericht krijg over een laatste aanmaning. Nu blijkt dat de aanmaningen via de e-mail waren verzonden, maar deze zijn nooit bij mij aangekomen. Ik vind dit een hele slechte manier om zo om te gaan met je klanten!!

Beste Iris,

We hebben je klacht via twitter behandeld en je geïnformeerd over de betalingstermijn. Op onze veelgestelde vragen over betalen, kun je alles nalezen over betaalherinnering(en)/aanmaning(en). Kijk op www.eci.nl/betalen. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kun je dit altijd bij onze klantenservice neerleggen.

Eci.nl webcare

2x opgezegd in 1 jaar tijd, nu nog steeds lid??

ECI is klantONvriendelijk, slechte service, levert niet op tijd.
ECI lidmaatschap opgezegd via de link op de site, blijkt dat dit niet "Werkt"??
Bij telefonisch contact hierover, moet ik alsnog een kwartaalafname afnemen!!
Wederom weer lidmaatschap opgezegd en mijn partner ook, mede omdat de medewerker totaal geen meewerkende houding had hierin.
Nu kijk ik weer op "mijn account"?? en staat er dat ik in de periode van 01-10-2013 tot 31-12-2013 nog geen kwartaalafname heb afgenomen, terwijl onze lidmaatschappen afgelopen September 2013 "opgezegd" zouden zijn....
Nou ECI wij bestellen niks meer!!!!!!!
Als het na 2x opzeggen in een paar maanden tijd nog niet rond, dan weet ik het ook niet meer. Wat een triest, kil en harteloos bedrijf

Beste Nathalie,

Wat ontzettend vervelend dat je zo ontevreden over onze service bent.

Het opzeggen van het lidmaatschap hebben we zo eenvoudig en transparant mogelijk gemaakt. Ik vraag me af waarom je denkt dat dit niet heeft gewerkt?

Voor het opzeggen geldt een opzegtermijn van een maand voor het eerstvolgende kwartaal. Je geeft aan dat je in september hebt opgezegd, wat dan inhoudt dat je lidmaatschap per 31 december 2013 wordt beëindigd.

Uitleg: september + 1 maand = oktober = 4e kwartaal -> einddatum 4e kwartaal is 31-12-2013.

Ik wil het graag in detail voor je nakijken, maar heb dan wel gegevens van jou en je partner nodig. Je kunt dit sturen naar webcare@eci.nl.

Eci.nl webcare

waardeloze webwinkel

ben nu al drie keer bedrogen door eci 1x produkt helemaal niet geleverd 9,99 euro en 2x levertijd bij lange na niet nakomen wel mailen dat het verstuurt is en binnen 24 uur geleverd word door post nl maar het komt pas 5 dagen erna dit ligt echt niet aan post nl bovenstaande order nr is ook weer niet geleverd op 12-10 wat belooft werd hoe kan zo,n bedrijf het thuiswinkel waarborg krijgen onbegrijpelijk mij niet meer gezien mits bedrag van 29,97 snel teruggestort word

Beste Toon,

Het spijt mij te lezen dat je je bedrogen voelt over de bezorging van je pakket.
Op het moment dat bij ons een pakket het pand verlaat en wordt overgedragen aan de bezorgdienst (Postnl of Selektvracht) sturen we je een e-mail dat je Bestelling vandaag verzonden is.

Als het via Postnl bezorgd wordt, dan past het bijna altijd in je brievenbus en wordt het door de postbode (dus geen bezorgdienst) afgeleverd. Wordt je pakket via Selektvracht bezorgd, dan staat er in die eerdergenoemde e-mail een track & trace optie, waarmee je je bestelling kunt volgen.

Ik begrijp dat het heel vervelend is als je bestelling 5 dagen later pas geleverd wordt, maar eci.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging die optreedt bij de bezorging door de bezorgdienst.

Heb je inmiddels alles ontvangen? Kan ik je nog ergens mee helpen?
Je kunt je reactie, samen met je adresgegevens, mailen naar webcare@eci.nl. Dan kijk ik hoe ik je nog kan helpen met je klacht.

eci.nl webcare

eci.nl Support

eci.nl

Nederlandse boeken, e-books, engelse boeken, cd's, dvd's, games, speelgoed en meer...

Contact opnemen met ons?
Klik hier Klantenservice voor alle informatie.

Bezoek eci.nl

Contact informatie

E-mail naar webcare@eci.nl
Ons nummer is 0900 – 8324 (€ 0,10 p.m.).
Ons adres is Laanakkerweg 16
4131PB Vianen