Lamper4u Beoordelingen

Lamper4u Beoordelingen

Middelmatig
6.2

Super vejledning og priser men lang leveringstid.

Henrik fra Lamper4U var ude og se vores hus og kom med rigtig gode anbefalinger.

På baggrund af Henriks anbefalinger valgte vi nogle lamper, som vi nok ikke selv havde fundet på. Efter de er kommet op er vi super tilfredse - det er lige dem som passer og giver det rigtige lys. Super lækkert her i den mørke tid. Det skulle vi ha' gjort for lang tid siden.

Eneste minus var leveringstiden.
Henrik havde advaret os om 2-3 ugers levering da han får lamperne direkte fra fabrikkerne. Det endte med at tage næsten 7 uger (bla. pga. helligdage). Nåede at blive lidt nervøs (bla. pga. Trustpilot anmeldelser), men Henrik viste sig at være 100% reel. Han arbejder bare med leverandøre som er langsomme (italenske).

Kan klart anbefales på trods af den lange ventetid.
Du får den bedste vejledning og super priser!

Skandaløst ;-(

For at sige det som det er !

Henrik er useriøs, utroværdig og fuldstændig ligeglad når du først har kørt kortet igennem.

Det er nu 8 uger siden vi sendte en lampe retur, uden beløbet er sendt retur.

handel i en anden shop, for her kommer man da galt af sted.

Meget forsinket levering

Jeg bestilte to LED lamper til en værdi af 2.850 kr. d. 9. november. Leveringstiden var i følge hjemmesiden 5-7 dage.

Da jeg skulle bruge lamperne i forbindelse med en ombygning og havde booket elektrikere i koordination med håndværkere, så var det vigtigt at tingene dukkede op nogenlunde til tiden.

Efter adskillige forsinkelser og kommunikationer modtog jeg først lamperne en hel måned senere, nemlig d. 6. december. Det har desværre kostet mig en ekstra elektrikerregning fordi jeg skulle have dem ud to gange.

Da jeg rykkede for levering henviste ejeren til betingelserne om at "Lamper 4U kan ikke drages til ansvar for forsinkelse af leverencer.", hvilket jo er utilfredsstillende som kunde uanset hvad. Som minimum forventede jeg en undskyldning, hvilken jeg betragter som ganske almindelig høflighed og et minimum af serviceniveau.

Da jeg endelig modtog ordren var der vedlagt en spotpære som tak for tålmodigheden, hvilket var en pæn tanke, men ubrugeligt siden jeg havde bestilt LED lamper.

Jeg giver tre stjerner i stedet for kun to stjerne fordi der ingen ond vilje var, blot mangel på serviceniveau og altså en kraftigt forsinket leverance, som i følge Lamper4u skyldtes fabrikken.

Rigtig god service

Rigtig god og prof. service.
Havde egentlig besluttet os for en lampe vi havde fundet på nettet hos lamper4u, men efter at have kontaktet butikken og fået rigtig god råd og vejledning i forhold til lys, endte vi op med at vælge en anden model. Dette har vi bestemt ikke fortrudt. Den nye lampe giver et fantastisk lys og så var den samtidig billigere end den vi oprindeligt havde tænkt os.
Kan bestemt anbefales.
Vh
Leif holst

God service, gode ideer, varer som aftalt.

Meget glad for den service vi har fået hos lamper4u.dk
Fik meget god information om lamper til køkken og soveværelser. Gode ideer til at få den rigtige belysning, resultatet der hjemme blev meget godt. Tak for en meget god handel, anbefales....

Rigtig god service

Efter at have kikket i mange butikker i København og også på nettet, kom vi tilfældigvis forbi Lamper4u på Callisensvej i Hellerup. Vi fik med det samme hjælp og vejledning fra butikspersonalet.
Nogle dage efter bestemte vi os for en lampe. Lampen var i butikken. Vi flytter i ny lejlighed om lidt, og vil helt sikkert bruge butikken igen. Efter vores mening har de et lidt bedre udvalg og know-how om lidt mere "funky" design, end mange andre.

Dårlig service! Fortjener NUL stjerner. Find anden forhandler!

I forbindelse med en flytning til udlandet bestilte vi en række lamper hos Lamper4U, som skulle leveres til vores flyttefirma. De fleste lamper var der ikke nogen problemer med at skaffe, men netop en fra Foscarini, kunne der være en vis leveringstid på. Henrik Adelgaard mente dog ikke, det var noget problem at levere, inden vi flyttede og lover at vende tilbage med opdatering på leverancen.
Det gør han ikke! Han vender heller ikke tilbage på opkald og beskeder. Bemærkelsesvis nok vender han tilbage på et opkald foretaget fra en vens telefon, hvor der dog ikke blev lagt nogen besked på telefonsvareren. Set i retrospekt skulle det nok have været en advarsel!
Henrik Adelgaard oplyser, at han får Foscarini-lampen tilsendt fra en kollega.
Da vi pakker vores ting ud, kan vi konstatere, at den bestilte Foscarini-lampe ikke er med flyttegodset. Vi har derimod fået en anden Foscarini-lampe, men en helt anden model! Da vi d. 22. nov. 2011 forsøger at kontakte Henrik Adelgaard, kan vi ikke komme i kontakt med ham. Der bliver lagt beskeder og sendt mails med fotodokumentation af den forkerte lampe samt tilhørende kasse, hvoraf den forkerte model fremgår, ingen respons! Vi forsøger herefter løbende at komme i kontakt med Henrik Adelgaard uden held.
Først da jeg d. 15. december 2011 ringer hvert 20. minut, kommer jeg igennem. Henrik Adelgaard synes fuldstændig uvidende om, vi har fået den forkerte lampe eller vores utallige forsøg på at komme i kontakt med ham. Men han lover at få fat i den rigtige model og lover, den ville kunne afhentes lige efter nytår. Ifølge Henrik Adelgaard er det tid nok for producenten at levere lampen.
D. 9. januar 2012 sender vi en mail til Henrik Adelgaard, om lampen er klar til afhentning, da vi ikke har hørt noget siden d. 15. dec. 2011. Vi får ikke noget svar!
Efter over 20 forgæves opkald og lige så mange beskeder på telefonsvareren om at vende tilbage, får vi d. 10. januar 2012 en mail om, der vil gå yderligere 2-3 uger, før han har lampen!
Dette er fuldstændig uacceptabelt.
Efter rådgivning hos Forbrugerklagenævnet sender vi ham et brev og beder om et såkaldt nedslag i prisen, hvilket vil sige, han skal give os pengene tilbage for den manglende lampe mod, han får den forkerte lampe retur.
Til andres orientering, er Henrik Adelgaard forpligtet til at betale alle forsendelsesomkostninger - også fra udlandet, men vi vil ikke risikere at sende den forkerte lampe tilbage, og derefter ikke modtage vores refusion. Derfor skriver vi i brevet, vi selv kommer og afleverer lampen enten til ombytning med den korrekte eller pengene retur.
Samme dag som mailen er afsendt d. 31. jan. 2012, modtager vi en mail om, at lampen nu er klar til afhentning!
På dette tidspunkt er der gået over 2 måneder, siden Henrik Adelgaard blev gjort bekendt om, at vi havde fået en forkert lampe.
Vi er klar over, italienske firmaer kan have problemer med leverancen, hvilket Henrik Adelgaard selv fremførte. Men når man undersøger andre lampeforretningers hjemmesider, så er der maks. 21 dages leveringstid på samme lampe, selvom den ikke er på lager.
Vi har fået vores lampe, men det har ikke været al besværet værd.
Det er under al kritik, Henrik Adelgaard ikke vender tilbage på telefonbeskeder eller kommer med lovede tilbagemeldinger. Man kan ikke sige, manden kommer med dårlige undskyldninger, for han giver ingen undskyldninger!
Først da der bliver gjort opmærksom på Forbrugerklagenævnet, sker der noget. Det er iflg. anmeldelse på denne side åbenbart ikke første gang.
Generelt vil jeg gerne fraråde andre at handle hos Lamper4U især, hvis der betales forud! Dårligere service skal man lede længe efter. Jeg ville ønske, jeg havde checket butikken på trustpilot, før vi valgte at lægge ordren hos Lamper4U. Dette tilfælde er åbenbart ikke enestående!

God oplevelse

En internetvirksomhed skal bl.a. bedømmes på, hvor god den er, når noget skal byttes.
Her har Lamper4U imponeret mig. Jeg var ellers lidt nervøs efter at have læst nedenstående anmeldelser.
Men Lamper4U byttede vores lampe, som var skæv fra fabrikken. Uden at vi havde problemer.
Så jeg har ingen problemer med at anbefale Lamper4U.

Ringe service og alt for lang leveringstid

Den ene stjerne gives for Henrik Adelgaards venlighed og imødekommenhed, når man taler med ham.
Når Henrik Adelgaard derimod skal levere, hvad han lover, er der ingen stjerner at hente.
Vi bestilte og betalte fuldt ud for en lampe til over 5000 kr. med en transparent lysdæmper d. 7. december 2010 og fik stillet i udsigt, at den forhåbentlig kom inden jul.
Det gjorde den ikke.
Da vi henvendte os d. 27. december for at få besked om, hvornår den kom, sagde Henrik Adelgaard, at han ville undersøge det og ringe tilbage.
Det gjorde Henrik Adelgaard ikke.
Vi rykkede via telefon og mail og fik lovning på levering midt i januar.
Da vi hentede lampen d. 29. januar, var tre af dens fire glaskugler itu. Henrik Adelgaard havde ikke selv tjekket, om varen var i orden, før han gav besked om, at den kunne hentes.
Lysdæmperen, Henrik Adelgaard gav os, var sort, ikke transparent som aftalt.
Der var heldigvis ingen problemer med at blive enige om, at vi skulle have en anden lysdæmper og tre nye glaskugler. Henrik Adelgaard gav d. 2. februar besked om, at disse var bestilt, og at der var ca. to ugers leveringstid.
Da vi d. 17. februar intet havde hørt, rykkede vi igen og fik af Henrik Adelgaard at vide, at glaskuglerne ikke var afsendt fra leverandøren endnu! Vi fik lovning på, at de var klar til afhentning i slutningen af den følgende uge, dvs. senest 26. februar.
Det holdt ikke.
Henrik Adelgaard ringede d. 5. marts og sagde, at glaskuglerne nu kunne afhentes.
Vi svarede, at vi ville komme efter dem onsdag d. 16. marts og bad ham om også at have den transparente lysdæmper klar til den dag.
Henrik Adelgaard svarede ikke – heller ikke for at meddele, at butikken havde lukket om onsdagen. Vi kom dermed forgæves til butikken den dag, men vendte så tilbage d. 19. marts og fik udleveret de tre nye glaskugler og regnede med også at få en ny lysdæmper med, som aftalt.
Det fik vi ikke.
Den skulle først bestilles. Det var vel at mærke d. 7. december og d. 29. januar, at vi med Henrik Adelgaard havde aftalt, at vi skulle have en transparent lysdæmper, men her d. 19. marts var denne stadig ikke bestilt!
Vi gjorde opmærksom på den dårlige service, det er, at en sælger 1) først opfylder sin forpligtelse til bestilling, når kunden rykker for bestillingen, og 2) ikke vender tilbage til kunden som lovet.
Henrik Adelgaard lovede at bestille den nye lysdæmper og kontakte os d. 21. marts herom.
Det gjorde Henrik Adelgaard ikke.
Vi rykkede igen.
Henrik Adelgaard vendte så tilbage med besked om, at han ville sende lysdæmperen med posten hurtigst muligt.
Den kom d. 29. marts.
Dvs. det fulde produkt, vi bestilte og betalte d. 7. december, først var leveret efter 16 uger, mange rykkere og forsøg på kontakt til sælger fra kundens side.
Vores utilfredshed kan udtrykkes ved: 1) Sælger Henrik Adelgaards urealistiske forventninger til leveringstider. 2) At sælger Henrik Adelgaard ikke tjekker varen, før der gives besked om, at den er klar til afhentning. 3) At sælger Henrik Adelgaard først bestiller en lovet vare, når kunden rykker for denne. 4) At sælger Henrik Adelgaard lover at følge op og kontakte kunden, men ikke gør det.
Klog af skade ved vi nu, at vi ikke skulle have betalt det fulde beløb ved bestilling, og at vi burde have tjekket Henrik Adelgaard og Lamper4U på trustpilot.dk såvel som på anmeld-haandvaerker.dk før køb! Der er ene dårlige anmeldelser begge steder, og vi kan kun tilslutte os.

Men fortjener et 0. Opfylder ikke reglen om fortrydelsesretten vedr. netkøb.

Jeg har på nettet kunne læse, at firmaet "Lamper4U" af Forbrugerombudsmanden har fået udstedt et påbud om, at opfylde reglen om fortrydelsesretten og dermed tilbagebetaling i forbindelse med køb af varer over nettet.
Jeg har i år selv måttet konstatere stort set de samme problemer.
Jeg købte 3 lamper i forbindelse med renovering af vores badeværelse. Det viste sig, at det var et fejlkøb, hvorfor lamperne blev returneret indenfor fristen.
Jeg ventede en måned, men pengene kom ikke, hvorfor Henrik Adelsgaard, der er ejer af firmaet "Lamper4u", blev kontaktet flere gange både skriftligt og mundtligt for den manglende betaling.
Adelsgaard virker til at være en venlig mand, men man skal ikke lade sig narre,- selvom han giver mange troværdige og utroværdige forklaringer og lovede, at "nu sender han pengene". …Hvilket ikke skete!
Jeg orkede til sidst ikke flere henvendelser, hvorfor han blev gjort bekendt med, at jeg ville indgive en klage til Forbrugerstyrelsen over forholdet, hvilket blev gjort omkring den 1. juni.
Forbrugerstyrelsen sendte min klage med div. bilag til Lamper4U, hvorefter pengene lynhurtigt blev sat ind på min konto og sagen blev teknisk lukket.
Jeg fik pengene, men, det ændre ikke ved, , at firmaet ikke opfylder reglerne for Nethandel.
For mig var det tydeligt, at jeg ikke blev taget alvorlig eller respekteret af firmaet, før Forbrugerstyrelsen var inde i sagen og fik lagt et vist pres på ham, hvilket han tydeligvis havde respekt for.
I min klage har jeg opfordret Forbrugerstyrelsen til at give firmaet en skriftlig irettesættelse eller på anden behørig vis indskærpe de almindelige retningslinier vedr. Nethandel, men de oplyser, at de ikke har disse kompetencer. Hvis firmaet skal have et forbud, skal det gå gennem Forbrugerombudsmanden, der har bemyndigelsen. Det vil kræve en ny klage m.v...... Så lad det så blive ved det!
Derfor kun en kort orientering her, så andre forbrugere kan tage sig i agt for firmaet og ikke komme i samme situation som mig.
John Svendsen.

Varer fremkommet efter 5 måneder!

Jeg har bestilt lamper via mail til forsendelse til Grønland. Efter 5 uger er pakken ikke noget frem. Virksomheden svarer ikke på henvendelser og vil derfor heller ikke give track og trace nummeret til Post danmark eller på anden måde eftersøge pakken. Endelig efter ca. 5 måneder tager virksomheden sig sammen og får pakken sendt afsted.

Is Lamper4u uw bedrijf?

Leer uw klanten kennen.