Nykredit Beoordelingen

Nykredit Beoordelingen

Laag
3.6

Okay bank.

Jeg er tilfreds med Nykredit.
Deres kundeservice har nogen gode åbningstider, ja der er jo nærmest åbent hele tiden og de svarer hurtigt på mails.

Dog kunne jeg godt tænke mig det kunne være muligt at få et "serviceeftersyn" på sine bankforretninger. F.eks en gang om året hvor ens arrangement i banken blev gennemgået og man måske kunne spare nogen penge eller få en lavere rente.

Jeg er med på at i er en forretning og skal tjene penge. Men alternativet er vel at folk selv undersøger markedet og bare skifter til en billigere bank.

Uacceptabel ventetid

Har forsøgt at blive kunde i 3-4 mdr, uden held. Det virker som en meget uprofessionel bank, når de lader potentielle kunder vente så længe.
Med enormt dårlig service fra den privatrådgiver jeg er tildelt, har jeg besluttet mig for at vælge en anden bank.

Aldrig haft problemer

Efter en værre redelighed med Nordea og et hus på tvang, har jeg modsat mig lån, kredit og alt, der bare minder om overtræk. Derfor har jeg kun plus på kontoen. Så jeg kan ikke udtale mig om deres lån.
Men udfra hvad jeg har oplevet med min beskedne bank-business er jeg kun tilfreds. Kundeservice er flinke, de behandler sagerne hurtigt, jeg er fuldt ud tilfreds med deres netbank og mulighed for chat med en rådgiver lige med det samme.
Jeg har fået nogle fine forsikringer til en overskuelig pris.
Jeg himler ikke over gebyrerne, jeg er overbevist om at de er ganske rimelige - og at de bare HAR indlånsrenter på almindelige konti er da godt - der er mange banker, der slet ikke har indlånsrenter.
Jeg synes heller ikke de sælger, på samme måde som Nordea gjorde. Jeg bad om to konti og fire forsikringer. Jeg har nu to konti og fire forsikringer.

Bedste bank jeg nogensinde har haft

Har overhovedet ingen klager til Nykredit.

Flyttede til banken da Amagerbanken krækkede i 2011 og er stadig tilfreds med min beslutning. Min personlige rådgiver besvarer alle spørgsmål hurtig og hvis jeg trænger noget ordnet, så får jeg hjælp med det samme. De fleste kan man gøre selv via netbank og de er altid så venlige når jeg ringer til dem. Søde folk hos banken og har ikke oplevet dårlig situationer endnu.

Nykredit pisser på deres kunder.

Hej
Jeg har efterhånden været kunde i Nykredit i flere år. har altid passet "min" del af aftaler lån osv. (føler selv at jeg må være en godt kunde)
Nu er jeg så kommet i den situation at jeg er blevet skilt- derfor er der jo en hel masse ting som skal bringes i orden og deles mv. og det er i denne situation at jeg føler at Nykredit bare pisser på mig.
Jeg kan ingenting, de vil ingenting og der er bare ingen hjælp at hente. Så du kan godt regne med at hvis du skulle ende i en eller anden situation, hvor du har brug for hjælp, så skal du i hvert fald ikke regne med Nykredit.

Uprofessionel

Nykredit holder ikke hvad de lover!!!!

Aftalebrud !!

Sidder her med en mail fra Nykredits Souchef som i 2007 undskylder en fejl som Nykredit havde begået i 2005 i forbindelse med oprettelsen af vores lån. De havde oprettet lånet med for høj bidragssats, da vi havde en samlet belåning på under 50% af værdien. Dette fandt jeg SELV fandt ud af 2 år efter og skrev selvfølgelig til dem. Afslutningen på korrespondancen blev at jeg fik lovet at lånet ville blive sat ned til 0.43 som ville blive fratrukket yderligere 10% (til 0.39) fremover. Dette betegnede de selv som 'en individuel aftale' som følge af en fejl.

Jeg har det hele på skrift i rette og specifikke ordlyd selvfølgelig.

Problemet opstår så nu, hvor jeg tilfældigt finder den gamle mail. Jeg finder ud af at de 10% ikke er fratrukket, og at bidraget er steget yderligere.

Jeg skriver til dem og medsender dokumentationen. Alt foregår via mail.

Jeg får et latterligt og 'undvigene' svar, - hvorefter jeg 'stikker til dem' og spørger om ikke blot de kan svare mig med de spørgsmål der er fulgt af et "?"

Deres 'svar' er at jeg kan henvende mig til klageafdelingen eller 'kundeambassadøren'. Finder ud af at kundeambassadøren er en form for 'psykologhjælp', ( -sådan opfatter jeg det!!) - der kan hjælpe til 'bedre forståelse mellem kunde og medarbejder'.

Så nu skal jeg til at informere ENDNU en 'medarbejder' om problemstillingen. Det er for pokker en fejl NYKREDIT har begået!! Og magter manden ikke at 'hjælpe mig', -så kunne han vel sætte en anden ind i sagen og få ham til at kontakte mig. Det er vel mig der er kunden ? Og i dette tilfælde med en åbenlys og dokumenterbar fejl !!

Forhøjede renter, gebyrer og bidragssatser er uden hold i virkeligheden

Bankens renter og gebyrer skyder i vejret med raket fart. Som kunde i banken er der kun en ting at gøre klage klage klage. Det hjalp på renterne, men bidragssatsen på realkreditlånet fra Nykredit, er fordoblet på få år, og stiger fortsat. Ovenstående stigninger i renter, gebyrer og bidragssatser, undskyldes med højere omkostninger og tab, hvilket en grundig gennemgang af regnskabet ikke tyder på, eller andre indikatorer kan underbygge. Så DR1 udsendelse "Sikke Tømmermænd" var en befriende strøm af beviser for Nykredits udbytning af kunderne. Hvorfor skal vi alm. kunder betale for bankernes vanvittige investerings eventyr via forhøjede renter, gebyrer og bidragssatser. Og hvorfor lyver man om årsagen til forhøjelserne? Politikerne kommer inden længe med et lovindgreb ang. de forhøjede bidragssatser, så noget må der jo være galt!?
Realkreditselskaberne må forhøje bidragssatsen såfremt omkostninger eller tab taler herfor. På det seneste er indtjeningen dog steget, og tab samt omkostninger er faldet.
Men forhøjelsen bruges til at skabe et overskud, som man så kanaliserer over i banksektoren, hvor egne fejlinvesteringer og tab har været meget voldsomme. På den måde sendes regningen for finanskrisen videre til den alm. kunde/forbruger. Det er da ikke rimeligt.
Renter og gebyrer kan forhøjes såfremt risikoen for tab øges, eller sikkerheden for lånet forringes. Ved at sætte renter og gebyrer op, er banken selv med til at forværre kundens likviditet, og banken er således selv en medvirkende årsag til at risikoen øges!??? Hvad interesse har banken i det?

NYKREDIT DÅRLIGSTE BANK PRIVAT OG ERHVERV

På erhvervsiden er Nykredit det absolut dårligste sted at henvende sig hvis man vil åbne sit eget. Nu har jeg haft med Holbæk erhverv afdelingen at gøre, de kender ikke ordet kundepleje det står ikke i den bog de har læst inden de bliver sat til at tale med andre mennesker. Dette gælder samtlige på erhvervsiden lige fra centerlederen og nedefter på nær en mand som desværre bliver overset fordi han kan tale pænt til kunderne. Nu har jeg kæmpet med de klaphatte siden 2007 selv om de har indrømmet at de har begået fejl. Jeg har været igennem kundeambassadøren og advokaten de også har siddende meget høflige og pæne mennesker som gider svare tilbage når man henvender sig. Men ærlig talt jeg missunder dem ikke deres job, med alle de klager der vælter ned over Nykredit ville jeg nødig lægge ryg til, men de har jo selv valgt jobbet. Man burde oprette en hjemmeside som skulle kaldes kundernes kamp for nedlæggelse af Nykredit og så tage alle de grove sager videre til advokat, der er bare lige det at vi som kunder kommer til at optage retssalene de næste 5-6 år.

Finn Nielsen

Svindlere

Som ny kunde fik jeg et godt andelslånetilbud som jeg naivt sagde ja til.Efter et år hævede de renten med 3 procent og forlængede løbetiden på mit lån med 3 år alene med henvisning til atlet idag er dyrere at drive bank.For mit lån på 900.000. kr betyder det ekstra betaling på 250.000. kr.Et andelslånetilbud kan kun oprettes med en løbetid på 30 år fra kundens side.Mit er nu på 40 år.Dvs i 10 år vil Nykredit malke mig for penge helt uden grund.Deres svar er,at jeg skal være glad for det, da det alternativt ville være en hævning af renten med 6 procent.Nye andelslånetilbud kan oprette et lån hos Nykredit til 6 procent.Mit er efter 3 års afdrag på lån på 9 procent. Så mange nye omkostninger er der nok ikke ved bankdirift.Det skyldes nok nærmere at jeg skal betale for rentenedsættelser for de rige kunder.Jeg kender til andre hvis andelslån ikke er steget på samme måde og Nykredit har nu stadig efter 1 år formin henvendelse ikke svaret på, hvorfor ligeligt lån skulle stige.

Hæver renten efter forgodtbefindende

Når man bliver kunde i banken får man en fornuftig behandling, rådgivning og fin rente.

Efter et halvt år hæver banken så renten tilsyneladende efter forgodtbefindende, og uden at det rimeligvis kan begrundes i markedsvilkår. Det er ikke acceptabelt.

Tilføjelse: Efter at jeg har brokket mig har banken trukket i land og ændret renten tilbage til det oprindelige niveau. Det er jeg selvfølgelig glad for, og har derfor ændret karakteren til 3 stjerner.

Nemt skifte, gode renter og god rådgivning

Jeg skiftede i foråret til Nykredit Bank, efter og have været kunde i en luknings truet bank i flere år. Rådgiveren stillede nogle forskellige låneforslag op for mig, og vi fandt sammen frem til hvad der var bedst for mig.
Har skåret 10 år af løbetiden på mit lån, med det samme afdrag som tidligere.

5 stjerner herfra!!

Bedste bank :-)

Ung kunde hos Nykredit, meget hurtig og behaglig betjening :-)

Skulle låne til mit kørekort og havde su lån ved siden af men de gav mig lånet og jeg er meget taknemlig ! (;

Syntes nykredit behandler os unge mennesker meget godt og hjælper os hvis der er noget vi ikke forstår, de skære det nærmest ud i pap for os! Hvilket bare er super fedt hvis man ikke forstår banksproget!(;

Thumps up! (;

Ringe

Elendig rådgivning ved boliglån, elendig rådgivning ved pension forhold ,rigtig fin netbank, elendig kundepleje ved forsikring,så tænk dig om inden du tænker blå time👎

Uforskammet og uprofessionel

Vi har nu været kunde i Nykredit i 2 år, i løbet af de to år har vi haft 4 bankrådgiver. Vores første bankrådgiver var okay, efter at havde været kunder i ca. 6 måneder skulle hun på barsel og samtidig blev den afdeling vi var knyttet til lukket. Vi fik at vide at vi ville få en midlertidig bankrådgiver, indtil hun kom tilbage igen. Et par måneder efter havde vi nogle ting vi skulle havde ordnet sammen med vores nye bankrådgiver, men vi havde ikke fået nogen ny rådgiver og igen viste hvem der skulle havde været vores rådgiver, udover dette var vi blevet til knyttet afdelingen i Århus ( Vi bor 30 km fra den tyske grænse ) ved godt at mange ting kan gøre på nettet, men nogle vil man hellere gøre ansigt til ansigt. Over et HELT år har vi bedt om at få en rådgiver, uden svar, men lige pludselig fik vi en rådgiver, som vi nu har haft i ca. 3 måneder, hvor vi vær gang vi har talt med hende, har fået et at vide at det var vores eget problem og det måtte vi selv finde ud af. Nu har vi så fra den ene dage til den anden fået en ny IGEN, hvor den første samtale med hende, endte ud i at vi fik en største skideballe der kan gå en to ben. De er ubehøvlet og pisse ligeglade med de mennesker de har med at gøre.

Ganske godt

Er meget tilfredse med dem.

Egoister der kostede os 300.000

Som følge af mangelfuld rådgivning ved optagelse af lån har Nykredit foreløbigt kostet os 300.000,-. Fokuserer alene på egne interesser hvis du går til rådgivning om boliglån. Den mangelfulde rådgivning gør vi er bundne til en bolig vi gerne vil flytte fra og står helt uden opsparing. Nykredit har erkendt fejlen men ønsker ikke at rette op. På trods af påtale fra pengeinstitut ankenævnet. Hold jer LANGT væk.

Dårlig service og ringe vilkår

Nykredit holder ikke hvad de lover og de har væsentligt ringere vilkår end deres konkurrenter. Du skal ikke vælge som din bankforbindelse.

Afsindigt ringe service

Ulykkesforsikring der skulle være opsagt i forbindelse med forsikringgennemgang primo december 2010 ikke for foretaget. Herfor er der blevet betalt forsikring for min daværende kæreste frem til nu. Det er dog for dårligt, at jeg ikke selv har været opmærksom på dette, og er i sidste ende mig, som burde være opmærksom. Dog har min dialog omkring, hvorvidt det var muligt at opsige til udgangen af august 2013 mod, at jeg tegnede et abonnement i mit eget navn afvist, da man forholder sig til en forretningspolitik der hedder løbende måned + 30 dages opsigelse. Altså, ville jeg skulle betale for egen forsikring + ekstra forsikring. Forretningsforståelse i min case er afsindigt dårlig, da det burde være mulig, at kigge ind på om man har handlet i god tro, om det var min egen forsikring. Der til var hans attitude ikke særlig begejstret, og hans fastholdelsesever var ikke-eksisterende.

Hvad værre er, så blev min kuffert stjålet på hjemrejse, fra Rhodos, i sommeren 2011, 10-20 min før afgang, i lufthavnen. Jeg kontakter Nykredit Forsikring lige da jeg kommer hjem, og de oplyser mig, at de lykkeligvis dækker for det stjålne gennem min indboforsikring. Jeg skulle blot udfylde en formular på deres hjemmeside. Herefter følger et grotesk helvede, med deres interne processer, hvor sagen skulle formidles videre til SOS, som stod for deres rejseforsikringsaftale. SOS herimod mener at det ikke var dem som skulle dække, men at det var Nykredit. Gentagne kald til begge parter, og ingen brugbar kommunikation ud til kunden gjorde, at jeg opgav at få dækket mit tab, som min forsikring skulle dække.

Det kan samtidig oplyses, at under en gennemgang, af min kærestes forsikringer, viser det sig, at Nykredit kører med en bagatelgrænse, på beløb under 200 kr. Dvs. at har man f.eks. et skyldigt beløb, efter opsigelse af forsikring, under denne grænse, så vil man ikke modtage en opkrævning. Ligeledes vil der ikke blive udsendt rykkergebyr. I min kærestes situation opsiger man januar 2013 sin bilforsikring, og får tilbageført et beløb. Herefter har man en tiltro til at forsikringen og kundeforholdet, mellem hende og Nykredit, er afsluttet. Dog viser det sig, at ved denne gennemgang, at man har et skyldigt beløb under de 200 kr. Dette står herfor, i Nykredit’s system, som et skyldigt beløb. Dog er der hverken, eller vil blive tilsendt et girokort på dette.
Da Nykredit indrømmer at man arbejder ud fra denne bagatelgrænse - da der, ifølge 3 forskellige konsulenter, er for mange udgifter forbundet, med denne opkrævning - og man ikke vil fremsende girokort på anmodning. Da vi gerne vil sikres omkring fremtidige kundeforhold, beder vi Nykredit om, at fremsende et girokort, hvilket bliver afvist. Vi bliver oplyst at vi kan få et kontonummer til Nykredit, hvorved vi kan overfører beløbet til. Dog beder vi om at få tilsendt, hvad opkrævningen vedrører, da vi ønsker indblik i, hvad der betales for. Vi foreslår at en e-mail på denne oversigt ville være OK. Ligeledes bliver dette afvist og vi bliver oplyst, at vi ikke behøver at foretage os mere, da dette restbeløb, som er under bagatelgrænsen, kun er til intern brug. Vi oplyser gentagne gane, at vi gerne vil betale dette beløb for at få nulstillet kontoen, da vi ikke har været klar over dette, når de ikke fremsender opkrævninger for dette. Samtidig er vi ikke interesseret i, at skyldige beløb skal bruges til intern brug pga. en mærkelig firmapolitik jf. "bagatelgrænsen." Samtidig forlanger vi at hvis ikke man vil sende en opkrævning, enten via e-mail eller brev, så burde der laves en kreditering at beløbet, så man ikke står som dårlig betaler.

I hele denne dialog, som strækker sig over 4-6 kald, har vi oplevet følgende med Jeres konsulenter:

- Blevet kastet fra afdeling til afdeling.
- Blevet lovet genkald, da man skulle undersøge ting i bunds.
- Blevet nægtet at tale med supervisor/driftsansvarlig/overordnet.
- Konsulent der nægter at oplyse navn, initialer, kalds ID, et eller andet man kan henvise til, så man ikke skulle starte forfra med hele forløbet. Burde man ikke tage lidt mere ansvar for kunden?
- Blevet nægtet indsigt i registreringer, logs, kundeforhold selvom det er i direkte uoverensstemmelse med Persondataloven.

Nykredit, I må kigge indad. Om det er Jeres processer, generelle arbejdsgange eller medarbejder kompetencer, så bør I rette op. Det er kunden der er den store taber i alt det her, for;
- Hvilket firma nægter sine kunder, at betale sin regninger og nærmest tvinge kunden ud i at være/føle sig som dårlig betaler?
- Hvad sker der, hvis Nykredit fjerner sin bagatelgrænse i forbindelse med en strategiændring - ryger kunden ind i et rykkerforløb?
- Hvorfor skal skyldige beløb, uden opkrævning, bruges til internt brug?

Alt i alt har min oplevelse, af Nykredit, ved første øjekast været ganske udmærket, men et afsindigt rod i virksomheden har efterfølgende vist sig. Det burde ikke være kunden, som burde være styrmand ved, hvad der sker i sagsbehandlinger, behovsafdækning eller stå fanget i Jeres processer.

Tak for denne gang - i vægter ikke Jeres kundechurn særlig højt!

Jeg gider ikke være kvæg for Nykredit

De er umulige at forhandle med, de gider ikke engang. Jeg har da ikke tænkt mig at betale 13,50% i rente på forbrugslån når jeg har et lånetilbud på 7% i hånden. Jeg kontakter dem og giver dem chancen for at give mig et bedre tilbud.på mit eksisterende engagement. Jeg får bare at vide at min rente er "standard" og at den ikke KAN ændres.

Det må Nykredit da selv om. Jeg er færdig som kunde i i Nykredit. Jeg er træt af at blive betragtet som et stykke kvæg for dem. Jeg bilder ikke mig selv ind at jeg fortjener særbehandling, men når man gang på gang kontakter dem, for at give dem en chance for at matche et tilbud man har fået et andet sted og bliver mødt med ligegyldighed og uvillighed til at rokke sig en millimeter, så kan min loyalitet ligge på et meget lille sted.

Nykredit Support

Over dit bedrijf

Nykredit er en af Danmarks førende finanskoncerner med hovedaktiviteter inden for bank og realkredit. Vi kan ikke besvare kommentarer her på Trustpilot. Kontakt os venligst direkte via kontaktoplysningerne nedenfor. Er der noget, du ikke er tilfreds med, kan du også skrive til kundeambassador@nykredit.dk

Bezoek Nykredit

Contact informatie