PlanetXL Beoordelingen

PlanetXL Beoordelingen

Goed
7.5

ik kom terug van mijn eerdere beoordeling.

Ik heb eerder deze week een niet zo positief bericht geplaatst. Naar aanleiding van dat berichtje is er door planet-xl direct gereageerd en uitgezocht wat er mis is gegaan. Blijkt dat ik een bestelling had gedaan op een test-site. Daar had ik nooit op terecht mogen komen. Planetxl heeft ons direct gemaild en gebeld. Alles uitgelegd, excuses aangeboden en m'n geld wordt terug gestord. Kortom alles is uiteindelijk toch op een goede manier afgehandeld. Mijn eerdere beoordeling was dus niet juist en heb ik direct verwijderd.
Beoordeling door bevestigde koper

Prima, snelle service, weinig op aan te merken.

Ik heb de bestelling in goede orde ontvangen.

hier kom ik niet weer terug.

Vrijdag 21/6/13 bestelling gedaan van een doos spektro om 15.30uur. (leverbaar arikel)
Zaterdag de 22ste rijd de pakketpost ons huis helaas voorbij. (kan gebeuren nog niks aan de hand)
Maandag 24 juni nog steeds niks
Dus dinsdag 25 juni ga ik maar eens bellen....word vriendelijk te woord gestaan.
Zal het vandaag nog verzenden zegt ze! Nou dat is fijn!
Woensdagochtend bel ik voor zekerheid even op...jaja het is verzonden.
Maar geen pakketje die dag....
Donderdag de 27ste juni bel ik maar weer eens....weer vriendelijk te woord gestaan. En ja wat vervelend voor u...ga het vandaag nog verzenden... He??? het was toch al verzonden???
Vrijdag 28 juni geen paket....zou het vandaag zaterdag 29 juni dan eindelijk aankomen? Ik heb de hoop opgegeven! En ga maandag regelen dat ik mijn geld terug krijg. En....bestel hier nooit weer wat!

Mocht het vandaag toch aankomen zal ik zo eerlijk zijn deze revieuw te up daten.

Update
Het is binnen! Hartelijk dank voor diegene die ik donderdag aan de telefoon had en het goed heeft geregeld!

Maar blijf er aan denken dat dit echt niet kan!
Nieuw systeem leuk, .....maar de klant mag daar geen hinder van ondervinden.

Antwoord van PlanetXL | Lumisa BV

Bedankt voor uw review. Door de implementatie van een nieuw systeem heeft uw bestelling helaas vertraging opgelopen. We vinden het erg vervelend dat u hier niet correct over geïnformeerd bent. We zijn het met u eens dat u als klant hier zeker geen hinder van mag ondervinden. Onze oprechte excuses voor het ongemak!

Geen levering gelukt binnen redelijke tijd

1 mei eenwieler voor mijn dochter besteld en betaald.
Zodra leverbaar hoort u van ons.
14.5 geïnformeerd hoe het staat, want hoorden niets.
15.5 bestelling geannuleerd, maar mijn dochter wilde toch wachten, dus 16 mei weer ingetrokken, 17 mei bevestiging "U hoort van ons als weer in voorraad".
2 juni niets gehoord, dus maar weer geïnformeerd...
3 juni: "nee, u had toch geannuleerd". Mailtje van 17 mei meegezonden...
6 juni "sorry voor de miscommunicatie"
6 juni alsnog "Nieuw te verwachten uitleverdatum: 14 juni 2013"
13 juni "Nieuw te verwachten uitleverdatum: 20 juni 2013"
20 juni "Wij hebben uw bestelling in goede orde ontvangen. Normaal worden bestellingen die op werkdagen voor 22:00 uur geplaatst en betaald zijn dezelfde dag nog verzonden. Helaas kan uw bestelling nog niet uitgeleverd worden omdat een of meerdere artikelen op dit moment niet in voorraad zijn.
Het betreft het volgende artikel: 132315 Only One Eenwieler 24-Inch Chrome ".

En toen had ik er genoeg van. Dan maar ietsje kleiner (20 inch), ietsjes goedkoper (€46) en morgen bezorgd door BOL.com, met die het nog nooit mis is gegaan.

Antwoord van PlanetXL | Lumisa BV

Bedankt voor uw review. Helaas is de levertijd van de eenwielers steeds verschoven waardoor wij deze niet konden uitleveren. We vinden het erg vervelend dat we in de communicatie wat steken hebben laten vallen. Onze excuses hiervoor!

Zeer slechte service!!!

Ik heb op een donderdag producten besteld die op maandag benodigd waren.
Op vrijdag bleek dat de hele levering gestaakt werd, doordat 1 product niet op voorraad was. Dit werd me duidelijk doordat er niets geleverd werd deze dag. Niet dankzij een telefoontje. Nadat ik op vrijdag zelf gebeld heb dat ik de andere producten wel wilde ontvangen, werd mij verzekerd dat dit 99% kans op zaterdag bezorgd zou worden. Op zaterdag echter weer niets! Na een telefoontje van mijn kant bleek dat er iets was misgegaan en dat de spullen niet meer geleverd konden worden op zaterdag, zondag of maandag. Dus kreeg ik het advies om de bestelling te annuleren.
In een tijdperk waarin we de hele wereld over kunnen en er technisch gezien heel veel mogelijk is, blijkt het onmogelijk om een pakje van Elst naar brabant te brengen in 3 dagen!!! Bizar en onacceptabel. Er werd niet nagedacht over oplossingen of mogelijkheden om mij tegemoet te komen. Heel dom dit. Zeker jammer gezien het concept erg leuk is en een groep mensen aanspreekt die verder denkt. Dat doen ze bij dit bedrijf blijkbaar niet.

Antwoord van PlanetXL | Lumisa BV

Bedankt voor uw review. Er is donderdag een e-mail gestuurd dat de artikelen helaas niet uitgeleverd konden worden, omdat een artikel niet leverbaar is. Dit staat ook bij het product zelf aangegeven. Vrijdag is er helaas mis gegrepen op een artikel waardoor de bestelling niet verzonden kon worden. Op zaterdag heeft onze klantenservice met u mee gekeken hoe we dit op konden lossen, maar door de tijdsdruk zat er helaas niets anders op dan de order te annuleren en het geld terug te storten. Onze excuses voor het ongemak!

Waardeloos, levering veel te laat

Onzinnige belofte, bezorgen binnen 1 dag. Op de website staat, bestellen voor 22 uur is volgende dag bezorgd, nou mooi niet. Donderdag om half 7 nieuwe diabolo stokjes besteld, vrijdagavond om 22.30 bevestiging gekregen dat het verstuurd is. Dat betekend dus verwerking op zaterdag en bezorging op dinsdag. Wat nou binnen 1 dag bezorgen! . Als ik dit had geweten had ik elders besteld, of gewoon in de winkel, nu een heel weekend een teleurgesteld kind in huis. Hij stond te springen toen hij hoorde dat hij de volgende dag al andere tricks kon uitvoeren, nu een sip vogeltje in huis..

Antwoord van PlanetXL | Lumisa BV

Bedankt voor uw review. De betaling is de eerste keer mislukt waardoor deze een dag vertraging heeft opgelopen en vrijdag is verzonden. Helaas komt het soms voor dat een zending er iets langer over doet. We vinden dit erg vervelend. Onze excuses voor het ongemak!
Beoordeling door bevestigde koper

Snel levering, direct antwoord op mijn vraag,helemaal TOP

Ik raad vele kennissen deze side aan,

Slechte communicatie en geen levering

PlanetXL stuurt in eerste instantie een mail dat 1 artikel uit mij bestelling niet leverbaar is (om 23 uur 's avonds waardoor er al weer een hele werkdag overheen gaat om het verder op te lossen). Teruggemaild dat ik het niet leverbare artikel wil wijzigen in een ander artikel. Daarop krijg ik de bevestiging dat mijn bestelling dezelfde dag nog verstuurd zou worden (helemaal compleet!). 2 dagen later moet ik zelf nabellen omdat ik niets meer heb gehoord en krijg ik te horen dat een ander artikel niet meer leverbaar is. Ik vind dit een zeer belabberde service en ga hier dus echt nooit meer wat bestellen.

Antwoord van PlanetXL | Lumisa BV

Bedankt voor uw review. We vinden het erg vervelend dat uw bestelling niet op tijd verzonden kon worden. Doorgaans worden bestellingen voor 22.00 uur geplaatst dezelfde dag verzonden. Helaas bleken de betreffende artikelen bij het inpakken niet op voorraad om uw bestelling direct te kunnen verzenden. Ons voorstel een artikel na te leveren heeft u helaas niet geaccepteerd. Onze excuses voor het ongemak!
Beoordeling door bevestigde koper

PlanetXL met ook XL snelle bezorging, prima geregeld.

Ik meen dat ik misschien een maal eerder met PlanetXL te maken heb gehad, maar dat weet ik niet eens zeker.
Bij mijn bestelling vorige week viel mij in ieder geval de snelheid op waarmee ik het bestelde thuis kregen bezorgd. In deze tijd, waarin veel, en met name in de bezorging, fout gaat is dat opvallend positief.

De order is goed behandeld en tijdig aangekomen

De order is goed behandeld en tijdig aangekomen

Prima

Dr schreuder artikelen besteld en mooi op tijd thuisbezorgd

teleurstellend

Onze zoon van 10 kocht van zijn hard gespaarde centjes een diabolo met metalen stokjes, zijn huidige diabolo voldeed niet meer volgens hem, hij was toe aan een proffessionelere versie. Bijna 30 euro heeft hij besteed aan de nieuwe Diabolo!
In beginsel leek de diabolo het inderdaad waard. Hij was instaat om hem een hardere spin te geven en ook het rollen op de stokjes ging vele malen beter. Allerlei liften, trampolines en zelfs de zweep kon hij showen als een echte prof. Echter de diabolo was niet bestand tegen zijn intensieve gebruik de eerste dag al (5 februari) brak het touwtje en een paar dagen later vertoonde de diabolo scheuren!
Wellicht oud rubber? Vervolgens zocht zijn vader contact met de firma(12 februari), foto's werden toegestuurd(13 februari). De reactie was verwonderenswaardig en zeer teleurstellend niet alleen voor mij als ouder maar zeker voor mijn zoon van 10! "Heeft er een auto overheen gereden '? was de vraag! Nee beste mensen mijn zoon is een zeer fanatiek en vervent diaboloër! En is nu hij zijn spaargeld kwijt en heeft een diabolo die stuk is! Als service kon hij een nieuwe kopen met 20% korting(14 februari). Ik vraag me sterk af of dit een serieus gemeend aanbod is?
Een kind hier mee afschepen vind ik hoogst teleurstellend! En dit is zeker niet de wijze waarop ik beroepsmatig een klacht zou afhandelen met een van mijn klanten.
Daarom en nergens anders om geef ik deze firma een zware onvoldoende ik ben niet boos, maar heel erg teleurgesteld en vraag me af hoe ik dit mijn zoon van 10 ga uitleggen...
Hoe zet hij zijn hobby waar hij zo gedreven in is nu voort?
Geld om een nieuwe Diabolo te kopen heeft hij niet meer,
erg jammer....

Antwoord van PlanetXL | Lumisa BV

Bedankt voor uw review. We vinden het erg vervelend dat uw zoon zo kort plezier heeft gehad van de diabolo. Helaas komt het soms bij intensief gebruik voor dat het touwtje breekt. Onze klantenservice heeft hiervoor aangeboden om een nieuwe op te sturen. Wat betreft de diabolo; hier hadden we inderdaad foto's voor nodig, zodat onze productspecialist kon bepalen of deze schade onder garantie valt. Helaas was dat niet het geval. Omdat we het erg vervelend vinden dat uw zoon zo kort plezier van zijn diabolo heeft gehad, hebben wij uit service 20% korting op een nieuwe diabolo aangeboden.

betrouwbaar

Nog nooit vervelende ervaringen gehad,een aanrader
Beoordeling door bevestigde koper

het was heel goed met jullie zaken te doen

zeer goed ik kan niet anders zeggen

snel en goed

Netjes verzorgt en een goede levering.
Beoordeling door bevestigde koper

Retourtje nee, beter een enkeltje

Bah, moet ik iets ruilen en moet ik de retourkosten ook nog betalen, wat eerst een niet zo'n duur presentje leek te zijn wordt nu toch nog duur. Gelukkig hoefde ik ook nog niet de verzendkosten voor de nieuwe bestelling te betalen, anders hadden de kosten voor de verzending duurder geweest dan het cadeau.
Voor de service en de behandeling ben ik wel tevreden.

Antwoord van PlanetXL | Lumisa BV

Bedankt voor uw review. Bij een ruiling van een product, betaalt u één keer de verzendkosten voor het retour sturen. De verzendkosten voor het toesturen van het nieuwe product, hebben wij voor onze rekening genomen. We wensen u veel plezier toe met de bestelling!

Laattijdige levering

Op vrijdag 14 december plaatste ik een bestelling voor 2 artikels: een set jongleerkegels en een instructieboekje. Het eerste artikel was in voorraad, het tweede zou op 18 december weer in voorraad zijn. Dit was bedoeld als kerstgeschenk voor één van mijn kinderen.
Op 21 december hebben we de klantenservice gecontacteerd en er werd ons verzekerd dat de bestelling voor kerstmis zou geleverd worden. Op 24 december opnieuw getelefoneerd, deze keer werd ons gezegd dat de bestelling op 27 december zou geleverd worden. De status van de bestelling op post NL is niet betrouwbaar. Deze geeft als leverdatum altijd 'vandaag' aan. Helaas is er tot op heden nog niets geleverd en kon ik mijn kind op kerstavond geen kadootje geven...

Antwoord van PlanetXL | Lumisa BV

Bedankt voor uw review. We vinden het erg vervelend dat de zending er zo lang over heeft gedaan. Pakketten worden doorgaans de volgende dag bezorgd, maar helaas kan het door de kerstdrukte wat langer duren. We zullen vandaag wat leuks per post opsturen, omdat we het erg spijtig vinden dat u geen cadeautje op kerstavond had.

goed

Goede/snelle levering ook in de decembermaand
PlanetXl werkt met POSTNL en die zorgen voor de goede bezorging.
Beoordeling door bevestigde koper

Prijzen beetje flauw, maar bezorgen super snel!

Beetje flauw dat je bij een bestelling van 50 euro gratis verzendkosten krijgt en bij mijn bestelling van 49,50 niet. Zelfs niet nadat ik heb gebeld voor een actie code, daar hadden ze een goede beurt mee gemaakt & had ik er iedereen over verteld..
Of Maak de producten 50ct duurder voor betere service.
Bezorg Service wel goed, super snel bezorgd.

Levertijd van 7 maanden (en het telt nog op).

Ik heb op 2 april een gyroscoop besteld, toen werd al aangegeven dat hij pas 4 april verzonden kon worden. Op 4 april heb ik een mail gekregen dat hij 10 april verstuurd zou worden en toen op 10 april dat hij op 13 april binnen zou komen en vandaag, 13 april, weer niet binnen. Nog een tijd lang bleef op de site staan dat je hem binnen 3 dagen thuis zou krijgen. Een tijd later kreeg ik een mail met de info dat de gyroscoop voor de herfstvakantie weer op voorraad zou zijn en nu heb ik hem nog steeds niet, ik wacht nog steeds af...Inmiddels al bijna 7 maanden.

De klantenservice daarentegen is wel prima. Ben goed op de hoogte gehouden.

Beste Bradley,

Allereerst onze excuses voor het lange wachten. De gyroscoop is helaas lange tijd niet leverbaar geweest. Wij verwachten deze begin volgende week op voorraad. Zodra de bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail met track & trace code. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en alvast veel plezier met de gyroscoop toegewenst!

PlanetXL | Lumisa BV Support

Bezoek onze online winkels of kom naar onze showroom in Elst - tussen Arnhem en Nijmegen.

Bezoek Vlieger Planet
Bezoek Discovery Planet