Politi Beoordelingen

Politi Beoordelingen

Zeer laag
2.1

Ren ondskab

De stopper mig på motorvejen ved Roskilde. De påstår jeg har kørt 15 kilometer for hurtig på min helt nye og 100% originale motorcykel.
Det er 2 helt unge betjente, som pjatter med hinanden medens de skriver bøden.
Nu beder de mig pludseligt om at jeg skal følge bag efter dem på min mc, da de mener, at motorcyklen skal efterses på bilinspektionen. Jamen den er jo 100 % ny og original ???
Vi køre nu ud af en motortrafikvej hvor hastighedsgrænsen er 90 km/t, men disse 2 drenge køre mindst 140 km/t.
Vi stopper nu ved et lys-kryds hvor der ikke er andre trafikanter. Her laver disse 2 "betjente" en u-vending med hvinende og rygende dæk, hvorefter de igen accelerer
op på en meget høj fart.
Men vi kommer frem til bilinspektionen, og nu fortæller den ene af betjentene, at jeg alligevel ikke behøver og få efterset min motorcykel, og han ønsker mig en fortsat god dag, hvorefter de drøner ud af pladsen.
Jeg ved ikke om der findes en betegnelse for denne hændelse. Men morbid ondskab kunne da være et bud.

Det skal for god ordens skyld oplyses, at det er en hændelse af ældre dato. Men alt er 100 % sandfærdig fortalt.

Et par uger senere køre jeg rundt i København på den samme mc.
Det er mørk aften, og jeg ser ikke, at en politibil køre bag mig.
Jeg stopper for rødt lys, som hurtig skifter til grøn. Jeg giver gas og køre op til næste lys-kryds som også er rød og hurtigt skifter til grøn osv...
Jo, jeg har da muligvis været oppe på mere end de 50 km/t mellem disse mange lyskryds, ikke noget jeg sådan tænkte på.
Men pludselig medens jeg holder for endnu et rødt lys, ja der bliver jeg simpelhen flået af min motorcykel, og står nu med min nye 230 kilo tunge nye motorcykel og balancere med bare en hånd på styret.
Jo det var et rent mirakel, at det lykkedes mig og holde mc'en uden at den væltede.
Jeg ved ikke hvorfor, men betjenten råbte som en gal og brugte alverdens ukvemsord, og jeg var fuldkommen chokeret og skyndte mig og skubbe støttebenet ud inden han fandt på noget nyt.
Til sidst faldt han til ro, gav mig en regning og så var denne sociop.t afsted for at finde et nyt offer.

Dette er bare 2 af mange uheldige sammenstød jeg har haft med politiet. Og det har altid været pga. fart. Ikke mord eller terror som man ud fra politiets opførsel, skulle tro det var.

Hvor er det bare beklageligt, at man ikke laver en mere dybdegående personligheds-test af aspiranterne inden man optager dem på politiskolen!

Alt for dårlig service blandet med uacceptabel arrogance og højrøvethed

Jeg ringede i dag til Københavns politi, fordi jeg var blevet "blitzet" på Tårnbyvej, på Amager, og var blevet urolig for, hvilke konsekvenser det kunne have for mig. Jeg endte i røret, hos en yderst tør og arrogant dame, der var meget kort for hoved og virkede bedøvende ligeglad, når hun svarede på mine spørgsmål. Jeg finder hendes reaktion på min henvendelse overordenligt uacceptabel, da den udelukkende byggede på tvivl og bekymring for hvad min forseelse kunne betyde. Det er første gang jeg har ringet til politiet og jeg synes bestemt ikke det var en rar oplevelse, at man skulle mødes på den måde, og at man nærmest kunne se lyset fra hendes glorie skinne igennem telefonen.

Im Done.

Danmark er blevet en politistat, politiet benytter sig af andres hjemmel for at få lov til at ransage køretøjer. Samt visitere folk uden gyldigt grundlag. Alt mens vi bare kan se på og oplyse om retsplejeloven. Det er simpelt hen ikke iorden at man ikke kan gå på gaden med en dejlig varm hættetrøje, eller i nærheden af christiania uden at blive udspurgt af en lidt for højrøved ost .TAG JER SAMMEN! I ødelægger vores eller så fine land.

Aldrig har jeg været tvunget til at betale for så dårlig og krænkende service

Dag ind, dag ud kommer der flere dokumentationer om hvor ulovligt politiet handler når de lyster at genere mine med borgere og jeg, man risikere blandt andet at skulle stå med underbukserne om anklerne en kold vinternat i et par minutter, og når man så ikke har gjort noget galt og klager får man et brev et par måneder efter at de pågældende betjente har fået at vide at det ikke er tilladt over en kop kaffe med en overordnet

Det er en ommer

Fotovogne og målrettede aktioner uden reelt formål og effekt.
Folk er ikke kriminelle på grund af mangel på politi, så hvorfor skulle der være mindre kriminalitet med mere politi ?
Så længe politiet er elitens værn mod befolkningen har politiet ingen berettigelse. For det optimale måtte jo være, at magtens mænd opførte sig så befolkningen ikke ville dem noget ondt.
Og hvorfor er det forbudt at advare mod en politiforretning / fotovogn ? Har vi ikke det fælles mål at reducere antallet af trafikdræbte ? Jamen så er den jo i vinkel... ingen grund til at franarre folk endnu flere penge.

Dårlig stil

Dansk politi får karakteren 0 for den helt igennem utilstrækkelige præstation.

Kriminel organisation.

De senere par år har fået mig til at indse, at politiet virkelig ikke er til for den almene borger, og borgerens sikkerhed.

På trods af mange klager årligt får politiet medhold fra anklagemyndigheden i over 95% af tilfældene. Dette stinker langt væk af korruption, da beviserne for politiets ulovligheder (Specielt i nærheden af Christianshavn) bestemt ikke er en mangelvare. Hvordan disse bevæbnede fjolser kan få lov til at rende rundt og skabe sig som var de sheriffer i det vilde vesten er mig en gåde, når man efter sigende bor i et "retssamfund".

Politiet har for travlt med at pleje deres chefer og deres bonusser, og bruger generelt ikke tiden på at rykke ud hvor der er behov, men kun hvor der er nem indtjening at hente, specielt igennem ulovlige razziaer og visitationer.

Hvordan kan man stole på et politi der ikke selv følger de love de er sat til at beskytte og forsvare?

fornedrende

politiet bør havde den funktion at skulle skabe tryghed i samfundet og stoppe uetisk forsvarlige handlinger, men de skattepenge går til at skabe utryghed og mispleje af retsplejeloven, det er ganske enkelt under alt kritik.

00, "Den utilstrækkelige præstation"

"Karakteren 00 gives for den utilstrækkelige præstation, der ikke demonstrerer en acceptabel grad af opfyldelse af fagets mål"

Der er mange ting at sige om det danske politi. Det kan godt være at det er bedre ene dem i de andre lande, men det er stadig meget dårligt.

Umiddelbart kan jeg komme i tanker om disse forhold:
1) Ulovlig brug af visitationszoner i Købehaven.
2) Utallige ulovlige visitationer udenfor visitationszonerne.
3) Tåbelig prioritering. Fx da 40 mand skulle ransage en skole for rusmidler, eller når der skal opfyldes måltal ved at give folk på cykler bøder.
4) Ufattelig lange svartider. Svartider på flere måneder, nogle gange over et år, er helt normalt.
5) Generel inkompetence mht. IT-kriminalitet.
6) Manglende civilulydighed mht. drakoniske love, som fx besiddelsen af cannabis eller kniv-loven.

Jeg kan ikke komme i tanker om noget positivt.

Opdateret:
Jeg kom i tanker om noget mere.
7) Bøder på falsk grundlag. Betjentene opfinder bare en grund til at give folk bøder for at chikanere dem. Meget ofte ved brug af politistatsloven Ordensbekendtgørelsen.
8) Misinformerer borgerne om hvad der er lovligt. I tiden handler det særligt om hvorvidt man må filme politiets arbejde. Ofte påstår betjentene at man ikke må filme dem, mens deres egne chefer siger at man godt må.
9) Ulovlig deling af magtbeføjelser til at chikanere bilister i totalkontroller.

PET skader mere end de gavner.

Jeg regner med at PET hører under politi.dk. Derfor lægger jeg denne ”bedømmelse” her.

Vær meget varsom med at sætte spørgsmål tegn ved, hvad der er ret og rimeligt i vores samfund.
Jeg har på SOL debat bl.a. kritiseret Kongehusets fråseri, samt Anders Fjogs ulovlige krig i Irak samt meget andet, og det kunne da lige få PET ud af busken.
Nu blev min telefon- og Internetforbindelse total overvåget. Selvom jeg havde den hurtigste Internetforbindelse hos min udbyder, så endte det med, at jeg måtte opsige den, da PET konstant ødelagde forbindelsen. Jeg har nu fået en ny lidt speciel virtuel fiberforbindelse, som køre på en udenlands proxy … osv.
Min computer blev endevendt hver gang jeg gik på Internettet. Derfor har jeg set mig nødsaget til at lægge alle mine personlige data, dokumenter, billeder mm. på en ekstern harddisk, som jeg kun tilslutter når Internettet er afbrudt!
Min computer med Win7 går konstant i udu, og jeg kan jo tydeligt mærke – med mine 20 års edb erfaring – at der er udefra kommende aktivitet på min puter. Derfor har jeg nu lavet en restore rutine som betyder, at jeg laver en total restore ca. hver 10. dag. På denne måde slipper jeg for en vingeskudt computer. Alle data ligger i forvejen på eksternt medie, og selve restoren tager kun 10 minutter. På denne måde er PET på total glat is, og min puter er altid top trimmet.
Min mobiltelefon-aftale samt min fastnettelefonaftale har jeg måttet opsige, da PET konstant ringede og spurgte til alverdens forskellige navne osv. Altså bare lige for at høre hvor jeg befandt mig i øjeblikket.
Jeg ved jo godt, at de stadig læser mine mails (hotmails). Men Outlook’en er blevet afinstalleret, da de konstant rodede rundt i mine små noter og alt andet, hvor de slettede det, som de vurderede at jeg ikke måtte have.
Og så er der jo også lige fænomenet med min bil, som låser sig selv op i løbet af natten. Jeg troede at det var min hukommelse, som ikke var helt i orden. Derfor lavede jeg en lille note, hvor jeg skrev tidspunktet for hvornår jeg med sikkerhed havde låst min bil, men ca. 5-6 gange har jeg oplevet hvordan den alligevel var låst op næste dag. Jeg er pt. ved at installere et overvågningskamera!.

Nu tænker du sikkert at ”manden må jo lide af forfølgelsesvanvid ”. Men så forklar lige dette:

1. gang:
Jeg kommer ind hos Harald Nyborg. Straks jeg træder ind af døren, kan jeg ikke undgå og se denne middel aldrende herre vis blik fuldstændig låser på min person. Nu har jeg købt mine småting og går ud på parkeringspladsen, og vupti … så kunne han være der. Han begynder nu og fortælle om nogle helt fantastiske oplevelser han har haft som dykker ude på Nordsøen og alt mulig andet superløgn, hvorefter han pludselig slår over i noget, som kun jeg kender til, og som relatere til noget mail jeg har sendt, og noget jeg har skrevet på SOL-debat. Ligeledes snakker han om mine helt private boligforhold. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg lod mig rive med af denne idiot. I stedet skulle jeg have bedt ham skride af hel.ede til. Men det gjorde jeg ikke … ØV

2. gang:
Jeg har netop handlet i Aldi, og kommer ud på parkeringspladsen. Igen føler jeg en meget kraftig interesse, fra en middel aldrende mand, som kommer gående hen ad parkeringspladsen. Manden går nu forbi mig, og jeg når lige og tænke tanken, ”at jeg heldigvis tog fejl” da manden pludselig vender 180 grader, og styre direkte hen til mig, og begynder og fortælle nogle helt fantastiske historier om landbrug i Polen og alt muligt andet superløgn. Også denne herre slår nu over i noget, som stammer direkte fra min Outlook og er meget personlig. Bl.a. om det danske retsvæsen, og hvor håbløst det er og få sin ret i det danske retssystem. Ligeledes vender han visse emner som stammer direkte fra mine indlæg på SOL-debat. Specielt er han meget fokuseret på de indlæg jeg har skrevet om kongehusets store tag selv bord, samt politikernes dovne arbejdsmoral, fantastiske ansættelsesforhold, dyre rejser osv.
Der er kun et tidspunkt, hvor denne jubeltos.e fra PET stopper op, og det er, da jeg kommer med denne udtalelse; ”fx så har min motorcykel (som han var meget fokuseret på) ikke kostet mere, end hvad Helle Thorning fyre af på bare en time, når hun flyver rundt i militærets Gulfstream”. Der var det som om han lige blev nulstillet.
Men igen må jeg indrømme, at jeg dumpede ud i dette manipulerende pis med begge ben igen igen… ØV.

3. gang:
Jeg er på vej til Danmark og holder ind på en rasteplads ved Hamborg, og det er ligesom her, jeg beslutter mig for ikke længere og have et mobilabonnement. Da det jo er indlysende, at de sporer mit simkort!
Jeg har kørt rimelig rask op af den tyske motorvej, og han har tydeligvis haft problemer med at følge med, som han selv afsløre med udtalelsen ”hvis jeg kan følge med”.
Men jeg når lige og betale på tanken. Jeg kommer ud af døren, og vupti så holder der en dansk registreret BMW motorcykel 5 meter bag ved min.
Jeg går nu hen og begynder og snakke med manden, som tydeligvis bliver helt paf, men efter nogen tid glemmer han ”hvor farlig jeg er” og vi kan nu snakke næsten som almindelige bikere.
Jeg fortæller nu manden, at jeg lige vil hente en tår cola i min sidetaske, hvorefter jeg går hen og åbner den ene sidetaske. Nu kommer denne PET fidelihut nærmest løbende hen og stiller sig klods op af mig, og stirre ned i min sidetaske ??? Jo, måske jeg gemte noget sprængstof eller våben eller …
Han fortalte, at han kørte som motorcykelbetjent ved Haderslev politi, hvor vidt dette er sandt eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Måske han bare havde noget freelance hos PET eller hvad ved jeg.
Han fortalte at han havde været til fødselsdag i Frankfurt.

6 ting:

1. Man tager sku da ikke turen på motorcykelryg fra Haderslev til Frankfurt t/r for at besøge en fødselar???
2. Har man netop kørt turen fra Frankfurt til Hamborg på en mc, så kan man altså ikke undgå og se sådan lidt vingeskudt ud. Det gjorde han ikke?
3. Han fortalte at hans normale gennemsnitshastighed lå på ca. 130 km/t. Hvorfor mødte jeg ham så ikke på det sidste stykke til Danmark, da jeg forlod rastepladsen kort tid efter ham, og kørte med en noget højere gennemsnitshastighed?
4. Hvorfor nævnte han ikke den udenlandske nummerplade på min mc?
5. Hvorfor stod han med hovedet begravet i min lille sidetaske?
6. Hvorfor en dansk politimand langt nede i Tyskland, på en BMW mc, lige hvor jeg er. Jamen hallo!

Endnu en lø.n.r fra PET!

4. gang:
Jeg havde glemt og slukke min mobilos. Min kone og jeg holder nu på en smal sidevej ned til KG Camping i Kolding, hvor vi bare lige ville se på en lille campingvogn. Men de havde desværre lukket, så vi parkere bilen udenfor hegnet hvor vi står og kigger.
Nu kommer der en ung fyr gående med en sød lille vovse, og da både min kone og jeg er store dyrevenner, så har vi altid lidt mundgodt til både hunde og katte bag i bilen. Medens vi nu står og snakker med den unge fyr, så kommer der pludselig en lille kassevogn på irske nummerplader fræsende hen af vejen med meget høj fart.
Nu får jeg igen denne underlige fornemmelse, da denne ”irlænder” først fræser forbi med langt over de 50 km/t, laver en u-vending og kommer drønende hen til os. Han springer nu ud af bilen og begynder og plabre op om en pakning han mangler til en højtryksrenser, som han havde bag i bilen.
Jeg er nu blevet bedre til at håndtere disse underlige situationer, og da denne PET-fjols opdager dette, så slår samtalen straks over i - mandens egne ord; ” but the British secret service are just doing an amazing job” hvortil jeg bare svare ”really”.
Han fortæller gentagne gange, at han nu har noteret nummerpladen, hvortil jeg svare ”tillykke med det”. Ligeledes spørger han flere gange hvem den unge fyr med hunden var. Jamen for fa.den, hvad sker der inde i mandens hoved … ???
Jeg har jo flere gange fortalt min kone hvordan jeg er blevet antastet af disse mø.dyr, men hun har aldrig troet på mine historier. Nu fik hun så selv lov til at smage en af disse soci.pa.er, og på hjemturen sad hun nærmest og rystede i bilen, efter denne oplevelse.
Jo, velkommen til den nye sind.sy.e og moderne overvågnings-verden.

5. gang:
Jeg er inde og handle i LIDL, og kommer hen til kassekøen. Der bliver nu åbnet en ny kasse, og der sker nu nogle ulogiske ting, som afslører endnu et møgdyr fra lorte PET. Men helt kort, så har jeg indkøbsvognen fyldt så meget op, at jeg skal bruge hele båndet. Men dette PET møg.yr begynder nu og læsse sine ting op på båndet velvidende, at det vil skabe kaos. Efter diverse molboarbejde osv. kommer jeg nu ud på parkeringspladsen.
Selvom der næsten ikke holder biler på pladsen, så har den selv samme idiot, som chikanerede mig ved kassen, parkeret sin bil helt op af bagklappen på min bil, så jeg måtte flytte min bil, inden jeg kunne få varerne ind.
Jo, han var tydeligvis bare endnu en af disse mø.dyr, som lever på første klasse for vi andres skattekroner. De har alle en ting til fælles, de virker sådan lidt overlykkelige. Men igen, hvem ville ikke være det, med en så fed lønaftale til sådan noget underlig lala-arbejde.

6. gang:
På en tur fra Budapest sidder jeg nu i toget fra Kastrup lufthavn, men efter et længere ophold på Hovedbanegården kommer der 2 nye passagerer. Den ene lige overfor mig og den anden, skråt overfor, da det var de 2 eneste ledige.
Jeg begynder nu og snakke med et ældre ægtepar - som sidder på de 2 andre sæder - og de fortæller, at de er på vej hjem fra en tur til Indien. Jeg fortæller så, at jeg netop har været i Budapest, og vupti nu havde damen overfor også netop været i Budapest.
Jamen hvorfor stod hun så først på toget på Hovedbanegården, og jeg har da heller ikke set hende tidligere i nogle af lufthavnene eller i flyet??
Men nu dummer hun sig ”big time” da hun fortæller at hun arbejder på en dansk fabrik lige udenfor Budapest. Hun fortæller med store armbevægelser, hvordan hun er i familie med både den ene og den anden på denne fabrik og hvor fantastisk det hele bare er.
Men nu viser det sig, at den ældre herre på min højre side, kender en del til denne fabrik og kender de person som har startet fabrikken. Jeg har aldrig i mit liv set en så stor mund blive så lille på så kort tid. Hun famler nu efter svar på de spørgsmål som denne ældre herre pludselig stiller, men hun kender ikke svarene og dummer sig bare total. Samtidig afsløre hun sig som endnu et PET-mø.dyr.
Nu er det sådan, at jeg har nedsat hørelse, og kan derfor ikke høre hvad den anden person som også poppede op på Hovedbanegården, begynder og snakke om. En ting kan jeg dog forstå, selvom hun sidder på den anden side af midtergangen. Og hun vil tilsyneladende diskutere hvorvidt vi kan undvære DSB eller ej.
Jamen for fanden da. Hvorfor begynder hun nu også, og hvorfor vil hun pludselig diskutere det emne, som jeg netop har brugt så meget tid på, at debattere på SOL-debat ??? Hun kunne jo bare diskutere det med det ældre ægtepar, som sad meget tætte på hende. Men nej, hun ville kun diskutere det med mig. Jeg oplyser hende nu, at jeg ikke kan høre hvad hun siger pga. støj i toget, hvorefter hun langsomt opgiver denne diskussion.
… også denne gang var min mobilos tændt. ØV

7. gang:
Min kone er en tur i København med DSB. Hun har fået billetterne via Internettet og naturligvis sidder PET også og roder rundt i disse oplysninger (ref. 6. gang).
Jeg skal nu afhente hende på Bramming banegård kl. 01:20 søndag aften, og derfor køre jeg nu rundt ude på de små biveje kl. lort søndag nat, og fandemig om ikke der pludselig kommer en politibil med fuld blink og vil se mit kørekort.
Jeg havde op til denne hændelse siddet og leget lidt med noget udenlandske VPN servere for at maske min IP-adresse. Ligeledes havde jeg for at vildlede PET oprettet en fake Ungarsks hotmail, så nu vidste de ikke med sikkerhed hvor jeg opholdt mig. Derfor bad de Esbjerg politi køre ud og tjekke, om ikke det var mig, som kom kørende på Karl Tyndskids mark kl. lort søndag nat, da de naturligvis godt vidste, at min kone skulle afhentes!

Som sagt så har jeg nu ikke længere et simkort i min smartphone, og siden jeg har fået denne fjernet, har jeg ikke en eneste gang skulle spilde min tid på disse jubelto.ser fra PET.

8. gang:
Men nu hvor de ikke længere kan genere mig ude i samfundet, så må de jo komme til mig i stedet. Og det har de så gjort via salgsannonce i Den blå avis.
Også her opdager jeg for sent hvem idioten er. Først da jeg ser denne overlykkelige-fed-job-fed-løn-ingen-ansvar attitude, da går det op for mig hvem idioten er. Men da har han allerede fået sig møvet ind i huset, og ind på vores toilet og senere ind i stuen. Men han fik sin vare og forlod adressen i sin million dyre BMW.
Også denne højtflyvende PET medarbejder, kunne snakke om emner som direkte stammer fra noget aflytning. Nemlig salg af andelsbolig.
Så heller ikke DBA kan jeg bruge pga. disse mø.dyr.
Prøv lige og spørg om jeg er træt af disse Kongehusets vogtere, som lever på 1. klasse.
Normalt ville man vel i min situation klage til justitsministeren eller justitsministeriet. Men det er jo som at klage til politiet over politiet, og helt tydeligt er det da også, at vores justitsminister træder ind i en slags limbo koma verden, når der er nogen som sætter spørgsmålstegne ved denne hellige PET ko.
Nej, at klage til justitsministeriet eller ministeren ville være spild af tid!

de er de mest elendige i verden

jeg har fået hugget en crosser med mange kendemærker så den bliv efter lyst men de gjorde ikke en skid og det var først da en vens ven fik øje på den på en skole i Rødding og ringede og fortalte at han var sikker på at det var den hvor vi så selv ringede til politiet og rigtigt nok det var den og betjenten snakkede med lærene på den skole og de sagde at de hade ringet og undersøgt det men politiet sagde den ikke var hugget men en af lærenekom så med den og den var ødelagt for mere en 24 tusinde og der kom erstatning krav på men nej politiet i Haderslev hade glemt den og smidt sagen væk og ham der hade den ståendene hade både nummer plade og stelnummer pladen liggendene hos sig på hans værelse og afvigevel så var der ikke beviser nok.- men fyre vi et hekse hyl af ja så komme politiet med det samme og giver en både for det må man bare ikke så frem over hvis nogen ligendene sker igen ja så skal jeg og en bat nok selv søre for og få vad de skylder for politiet kan man ikke regne med for en skid med mindre de kan give dig en bøde.-

God konduite

Jeg har idag haft kontakt med politiet. Betjenten der henvendte sig var flink og høflig.
Efter at have fremvist dokumentationen han bad om viste det sig at denne var forældet. Betjenten og dennes makker undersøgte så sagen og fandt ud af at den heller ikke var i deres system. Dette kunne have resulteret i en gevaldig bøde, men da jeg undervejs havde redegjort for forløbet op til hændelsen valgte de at tro på mig og bad mig om at få bragt tingene i orden hurtigst muligt.
Betjenten og dennes makker skal have stor ros for deres konduite i denne sag. Og en yderst behagelig og høflig omgangstone var der også.

politiet bliver "altid" frikendt i deres sager

nogen gange bruger politiet dødelig vold, og dumme metoder der koster folk livet, og ja retten vælger altid at få politiet frikendt, uden at se sagen på både politiets, og de andres side.

fx Natten til lørdag den 9. september 2006, døde en kvinde efter politiet satte sig på hende, og fik hende kvalt i 15 minutter, uden at opdage hun var død, derefter at kører med den døde kvinde til hendes bosted uden at se hun er død, hun blev bare lagt bagi bilen. og først efter en snak på bostedet, ringede de efter en ambulance.

politiet afhørte mig

bornholms politiet kom og påstod jeg hade tegnet et aboment i en ***** navn så sidder de i mit hjem og på står jeg lyver over for dem hvem tror i endelig i er jeg gider ikke falske anmeldelser fra den mand

Havde for travlt til at høre på mig. Smækkede røret!

Jeg ringede ind til Station Amager i dag kort før kl. 11, fordi jeg er blevet udsat for identitetstyveri. Manden jeg fik i røret havde dårlig nok tid til at høre mig ud. Han gik automatisk ud fra, at der vare tale om misbrug af mit betalingskort. Han sagde: "Du skal bare spærre dit betalingskort og så er det virksomhedernes problem. Nå, jeg må løbe!" , og så lagde han bare røret på, lige da jeg prøvede at fortælle ham, at jeg altså ikke ejede nogle betalingskort, men at der var tale om misbrug af mit CPR-nummer. Utrolig grim opførsel af Politiet at smække røret på deres borgere.

Gør deres arbejde, når det passer dem.

Jeg købte hus i Vestsjællands området.
Fik forhandlet til en god pris, masser af ting med i købet.
Der i blandt en metal stige som den tidligere ejere ikke ville have med.
Det var jeg kun glad for, da der var udvendigt loft på huset og jeg ejede ikke en stige.

Jeg bruger de første 2 mdr. på at flytte møbler fra Nordjylland og til huset, samt sætter huset i stand. En dag hvor jeg havde været i et bygge marked en søndag, kommer jeg hjem og min stige er forsvundet. Jeg kontakter vi nabo, da vi låner af hinanden. Han fortæller mig at den forgående beboer af huset (for 10 år siden)
"Jan" havde været der og tage min stige. De havde snakket sammen, og "Jan" havde sagt at han havde aftalt at han måtte tage stigen, for han havde nemlig lånt stigen til ham som jeg købte huset, så stigen var jo hans. Men han havde lånt stigen ud for 10 år siden, og alt som der er på grunden når handlen er overstået er den nye købers ejendele nu. Men jeg kontakter han jeg købte huset af, han forklar med det samme at han ikke lånte stigen, den var blevet efterladt da han købte huset.

Jeg finder frem til "Jan" som har taget stigen, han adresse, telefon nummer.
Ringer til ham med mit problem. Han indrømmer at have taget stigen, men ville ikke aflevere den. Så jeg afslutter med at forklare at så vil jeg anmelde det som tyveri.

Tænker at det er jo nemt for politiet, da jeg har alle oplysninger på tyven og har vidne på at han tog stigen. Regner kun med at politiet ringer til ham eller henvender sig til ham, og at jeg så får min stige igen. Men nej. Politiet opretter en anmeldelse og siger at vi vil høre noget.

Men der går 3 uger uden noget, så jeg ringer tilbage. Der får jeg så meldingen om at de ikke vil gøre noget, da de ikke har tid. Der bliver så spurgt om jeg ikke selv kan ordne det. Jeg spørg så om jeg bare må køre op og hente min stige, men det må jeg helt bestemt ikke, da det er tyveri. Vi diskutere lidt om hvordan jeg så skal håndtere sagen. Hvor betjenten slutter af med at hun lige skal undersøge nogle ting og vil ringe tilbage til mig.

Der går 2 dage før han ringer tilbage mig og fortæller mig at jeg på ingen omstændigheder må henvende mig til "Jan", da det vil blive tolket som en aggersiv handling. Så de mener at jeg bare skal melde det til forsikringsselskabet, for de vil ikke gøre mere i sagen. Derefter blev der bare lagt på.

Tak for igen ting.

Hilsen Simon.

God indsats, men flere trafikkontroller efterlyses

Jeg er generelt glad for politiet, men efterlyser en større indsats vedrørende trafiksikkerheden i form af flere fartkontroller, dog ikke i Hovedstadsområdet, hvor indsatsen er ganske tilfredsstillende.

Kundeservice, tak!

Er generelt glad for vores politi... men på politi.dk skal de svar på folk som bruger deres kontakt side.

venter på at finde fejl

var sammen med min søster, og hun har beskrevet det hele under min kommentar........... klamt hvordan man bare kan gøre som det passer en, betjenten blev jo helt rød i hovedet af raseri og afmagt over at min søster insisterede på der var gult, men det bedste er at først er han enig i at der var gult men det var stadig en lovovertrædelse.... så gik han tilbage til sin forstørrede knallert, og ca. 3 min efter ændrede han lige hele hændelsen og der kom et klip oveni.......... håber inderligt i en dag har brug for fagpersoner som har magten til trampe på jer, som i tramper på os, helt seriøst hvem ændre forløb og gør straffen endnu større, bare fordi man har ondt i røven over at man ikke har det samme syn som en på 21....
og der var ikke rødt... og nej bare rolig vi spærrede ikke vejen, den action version af en hændelse som betjenten beskrev, skete ikke..............men hvem tør at svare igen? da de var uenige fik hun et klip? .. min søster sagde intet da hun fik bøden og "Bad luck for dig " hilsnen med på vejen, men helt ærligt hvis hun sagde et ord til ville betjenten jo arrestere hende for gadeuorden eller overfald på en tjenestemand...
en så arrogant, indebrændt, selvcentreret , empatiløs betjent skal man nok ikke lede længe efter, desværre ..det er åbenbart en del af jeres jobtitel at være ondskabsfulde... by the way... da han spurgte min søster " Hvad så du? Det er jo dit ord mod mit" , havde han den mest straffende, ondskabsfulde, ligeglade attitude, altså han kunne lige så godt sige " bare hold kæft jeg har altid ret" ..............

arrogante , magtliderlige mennesker

Min oplevelse idag:
Kom kørende i en venstresving bane, den sidste til at køre over.
På den modsatte side er der en motorcykel betjent der peger mig over, det første han siger " Du får en bøde" , ikke noget med hej, eller bare "hej, hvordan synes du selv du kører?" eller "synes du ikke du brudte færdselsloven?"
Nå, men jeg spørg jo hvorfor, der var gult på min venstresving lampe da jeg var ved at svinge ! Vi er uenige og jeg bliver ved med at forsvare min kørsel... Imellem tiden ændre han sig fra at være arrogant til arrogant + magtliderlig , og går hen til sin motorcykel og skriver bøden.... Bliver så kaldt ud og han beskriver så hvad han så , og nu ændrede han så versionen , som lyder sådan " det er mit ord mod dit, jeg fulgte krydset i flere minutter, du speeder op, køre ud foran modkørende som på dette tidspunkt har grønt, du blokere vejen for dem, ja så fortæl mig hvad du så, her er din bøde og et klip, bad luck for dig"
samtidig mens han beskriver min die hard kørsel kommer der en varevogn på modsatte side af gaden og køre over rabatten , altså en real fare for trafikken..... Betjente ignorere det!!! Wuhu for politiet som har så meget magt at hvis man er uenig med dem så straffer de dig yderligere!!!! Fair nok med bøden, som blev nævnt i starten, den kunne jeg have fået for at være bedre opmærksom , eller sådan... MEN at gå fra uopmærksom/betjentens første vurdering til at bevidst at have kørt over rødt, så for at få en betjent som direkte siger at hans ord holder i mod mit , så min version er ligemeget, også giver mig et klip og siger bad luck.... Det pisser mig af !!!!
Klippet og bøden irritere mig mindre end betjentens adfærd!!!!! Politiet er de eneste der gør som det passer dem, og de taler ned til en..... Seriøst i jeres uddannelse indfør noget pædagogik, psykologi og samtale træning , u guys need it, jeg har haft så meget respekt for jer, og har altid synes det var synd for jer at folk så ned på jer, men fandme efter idag så er det nok.... Da min cykel der var spritny blev stjålet, Ingenting skete der.... Da mine plader blev stjålet , ingenting.... Selv på nørreport station da mig og min kæreste blev overfaldet af en anden fyr, og ringede ind... Ja så sku vi på skadestuen og lave en sag selvom vi vidste hvor gerningsmanden var, så skete der ikke noget! Men når i er ude i trafikken så kan i pludselig nå det hele + lyve!!! Engang blev min kammerat stoppet og hele bilen blev ransaget, og alkoholtest og det hele... Men der var intet at komme, så i målte dækmønster, og BINGO , der var lige 0,5 for lidt der... Chi-ching $$$$ i kassen!! - dagen efter tog han til mekanikeren for at få det tjekket , og han sagde de ikke skulle skiftes, mønsteret var ikke slidt op!!!! Men intet at stille op, politiet har altid ret....... jeg kørte ikke overfor rødt!!!! At den var gul mens jeg var ude , fair nok !!. Eller giv mig en både for at køre for langsomt eller være for skræmt/usikker , men fandme ikke for at i kan nå jeres kvoter !!!!!!
Håber inderligt at i en dag skal bruge en håndværker, en specialist , en sagsbehandler og de alle sammen behandler jer som i behandler andre.... Så kan i prøve at føle hvordan det er at stå alene og vide beslutningen af taget og baseret på en persons manglende sympati og generelt standard menneskelig opførelse!!!!

Is Politi uw bedrijf?

Leer uw klanten kennen.