Proconsult Beoordelingen

Proconsult Beoordelingen

Goed
7.7

De bruger sort magi

Deres firma har en sort magi over sig!
Jeg kører gentagende gange over til deres firma og siger at der er problemer med lyden på min stationær computer når man stikker headesetstikket ind i frontpanelet. Der kommer en kriller lyd og når man taler med en er der ekko. Jeg går direkte hen på deres værksted og vi prøver det derude, der er ingen fejl! jeg har også lånt min fars,brors og 3 af mine headsets MEN DESVÆRRE STADIG SAMME USLE PROBLEM. Jeg får også et tip af ham værkstedfyren af der ikke skal være så mange stik/ledninger nær hvor headsets stikket er og har DESVÆRRE IGEN fulgt rådet men INGET held.
Jeg vil meget gerne råde alle dem der elsker computers at i IKKE køber noget der er alt for dyrt hos dem. Kan til derimod anbefale Elgiganten for bærbars og expert. Stationær hos komplett. FONA for headsets og bare alt tilbehør til elektronik undtagen proconsult. I lever ikke op til PRO i jeres navn.
-3 stjerner fra mig af hvis man kunne. NU lever jeg desværre med det samme problem derhjemme ( DENNE BESKED ER IKKE TIL DISKUSSION- JEG VIL BARE HAVE FOLK TIL AT ÅBNE DERES ØJNE!)

Fantasisk kundeservice

Jeg var inde i shoppen for noget tid siden da min harddisk i min bærbare stod af og jeg havde et pokkers hyr med at finde ud af hvilken harddisk jeg skulle have i.

Jeg tog derfor min originale harddisk med ned i deres butik i Hjallelse og fik super vejledning, dog var harddisken jeg fik med hjem en anelse tykkere end min originale harddisk og passede desværre ikke i (Jeg skulle åbenbart have en slim model, men det kunne de ikke vide da rammen ikke var slim), så jeg troppede op nede i butikken med harddisk, ramme og bærbar og sørme ikke om de ikke fandt en løsning.

Super dejlig betjening. Jeg vil helt klart købe dele derfra igen!

Er tilfreds med den hurtige forsendelse

Jeg har endnu ikke afprøvet det købte headset. Når jeg var nødt til at købe et nyt, var det udelukkende min egen skyld. Jeg havde siddet med headsettet for ørene længe, og så kørte jeg for langt væk fra min pc, hvorved ledningerne knækkede.

Super service

Jeg har brugt Proconsult både private og i mit arbejde i mange år.
Jeg har altid fået en super service og de ansatte ved hvad de taler om - og forsøger ikke at prakke kunderne noget på, som der måske er lidt mere avance i.

bedste service jeg har mødt

Jeg har handlet hos dem flere gange, både i fysisk butik og på nettet. i butikken får man al den hjælp man har behov for, også efter købet. og det er jo her ægte kavalitet måles synes jeg

Hurtigt og korrekt

I7-computer [specialtilpasset] bestilt mandag, leveret onsdag. Kan det gå hurtigere?
E-mails besvares meget hurtigt og venligt.
Nu skulle man tro, at det er dyrere at købe pc hos Proconsult end hos Aldi eller elgiganten. Men det er det ikke. Til gengæld man må undvære prøveversioner af diverse skrammel, men så sparer man en halv dag på at fjerne skramlet...

Professionel virksomhed

Vi bruger Proconsult, som fast leverandør af hardware. De yder altid en professionel rådgivning, og ikke mindst hurtig levering. Kan kun give min bedste anbefaling, også når det gælder salg til private.

De er fuld af løgn

Skulle købe Adobe CS6 Master Collection, Student til vores datter, efter vi bestilte varen ringede vi og forsikrede os at de ville levere lige efter Påske.
Vi ringer til dem lige efter påske for at forsikre os at de ville levere som aftalt, dog de kunne ikke lige finde ordren, og ham vi snakkede med vidste ikke lige hvad der skete med vores bestilling, da det ikke var ham der havde lavet ordren, man skulle ellers tro at et firma der sælger via internettet havde et elektronisk bestillings system hvor man kunne følge en ordre.
Vi blev lovet at vi ville blive ringet op lidt senere, men sidst på dagen havde vi ikke længere tålmodighed til at vente og ringer selv op, her får vi en lam forklaring om at vedkommende havde siddet i møde hele dagen, til trods for at vi havde fået en anden oplysning om hvor hun var fra hendes kollega, og hun troede at vi ville annullere ordren, det fik vi hende så overbevist om at det ikke var hensigten, det kunne vi jo nok have gjort hos den første vi snakkede med hvis det var hensigten, og så lovede hun at ringe tilbage når hun havde fundet ud af hvad der var sket med vores ordre. Hun ringede og havde igen en lam forklaring om at det var en kampagne vare de ikke længere kunne skaffe. Efterfølgende på deres hjemmeside så vi så varen sat op i pris.
Man skulle mene at de havde lidt mere styr på hvad de sælger og om de kan skaffe varen og til den annoncerede pris især når man oven i købet kontakter dem efter man har afgivet en ordre.
Vi føler virkelig at de har fyldt os med løgn, da de ikke ville stå ved den pris de havde annonceret.
Og der stod ingen steder på hjemmesiden at det var en kampagne pris.
Det er helt sikkert et sted vi aldrig vil handle igen.

Hurtig levering

Hurtig levering, tog en dag og jeg havde varen hvilket jeg sætter stor pris på..
Varen var fin indpakket, og det virkede helt som det skulle..
Frygtede en langsom levering da jeg havde set tidligere klager om netop dette..
Men det gik stærkt, og havde mit trådløse netkort i løbet af én dag..
Kanon!! ikke sidste gang jeg handler hos jer..
5 ud af 5 stjerner!!!

Professionel levering til aftalt tidspunkt

Som alle øvrige gange jeg har handlet med Proconsult igennem mange år, leverede de igen den rigtige vare til den rigtige pris, til det aftalte tidspunkt. Mere kan man næsten ikke tillade sig at forlange :-)

Ok butik, så længe det ikke er reklamationer

De er gode nok, så længe der ikke er tale om reklamationer.

Har haft et par underlige oplevelser derinde - eks. måtte jeg betale 100,- for at få byttet en brænder de erkendte var defekt - den var jo købt til kampagne-pris, så de valgte at give mig pengene retur, hvorefter jeg kunne købe en ny ?!?
Det er dog lang tid siden.

Handler der, når jeg er for utålmodig til at vente på net-handel.

Tvivler på at vi ses igen...

Rimelig fin service første gang ved bestilling af PC og iPad. Derefter gik alt galt og jeg følte mig totalt elendigt behandlet.

Forkert trådløst netkort blev leveret, flere SSD-diske, der ikke virkede trods besøg hos deres teknikere - OG efterfølgende brændte denne ’fine’ nye maskine en af mine gamle SSD-diske af. Jeg mistede totalt tillid til butikken, teknikkere og ikke mindst maskinen, som de havde leveret og bad dem tage maskinen tilbage. Det blev nægtet.

Jeg returnerede alligevel maskinen personligt i deres butik med et følgebrev, der forklarede min begrundelse vedlagt mailkorrespondance - og opfordrede dem til at overveje deres standpunkt vedrørende retunering af maskinen - og agere professionelt. Jeg tilbød endvidere at købe en anden type maskine for returbeløbet.

Jeg har ikke INTET hørt fra dem. Larmende tavshed.

Så, kære Proconsult, behold jeres 'fine' maskine og behold pengene for det var sgu den dårligste oplevelse med en butik, jeg nogensinde har haft. Jeg ved ikke, hvad I tjener på sådan en maskine (formentlig ikke mere end 500-1.000 kr.), så jeg er svært overraskesket over at I vil behandle en kunde på den måde for et sådant beløb...

P.S. iPad’en virker fint

Flot, flot service og hjælp.

I forbindelse med mit køb af ny computer fandt jeg den rigtige maskine hos PROconsult.
Efter modtagelsen at maskinen opstod der imidlertid en fejl, idet maskinen ved genstart begyndte at tænde og slukke i en uendelighed. to gange måtte jeg sende maskinen til check ved virksomheden inden problemet var løst. Problemet hidrørte ikke fra den leverede maskine, men formentlig fra lokale enheder tilsluttet.
Alligevel mødte jeg kun forståelse og super sevice fra virksomheden og jeg vil gerne specielt takke firmaets tekniker Anders Skjødt Sørensen for den omfattende og gode service, som i øvrigt ikke har kostet mig ekstra udgifter.
Jeg handler gerne med PROconsult igen en anden gang.

Super service og pris.

Da jeg ønskede mig en ny notebook til mit studie kiggede jeg forskellige steder for at få mest for pengene.

Til min store overraskelse var det ikke hos nogen af de store kæder, men hos Proconsult at jeg fandt den bedste maskine til prisen.

Dagen efter bestillingen var den hjemme og klar til afhentning, men der
var ingen sure miner over at jeg først kunne hente den et par dage senere.

Ved afhentning tog det ikke mange minutter førend at jeg var på vej hjem med min nye Lenovo notebook der fuldt ud lever op til mine forventninger.

Der handler jeg gerne igen

Alt gik fint. Deres mail support er i øvrigt rigtig god, med rimeligt hurtige svar og mere kvalificeret end mange andre steder.
Et lille bitte "men" er leveringstiden. På de bestilte varer stod leveringstid "straks". Da jeg foretog bestillingen sent om aftenen, skulle man tro at varerne blev sendt dagen efter, men sådan gik det ikke. Først den efterfølgende arbejdsdag. Det er dog stadig en god leveringstid.
Der handler jeg gerne igen

Fantastisk god service og billige priser

Jeg handlede for første gang ved proconsult i sidste måned, (april/maj 12)
Jeg opdagede butikken rimelig tilfældigt og det er helt klart noget jeg er glad for, magen til butik har jeg da ikke prøvet at være i før.

Købte dele til min nye computer, priserne lå langt nede under hvad de andre kunne gøre, jeg var endda ovre i tjdata og butikken mellem tjdata og proconsult som jeg self ikke kan huske, for at spørge om en harddisk, men ingen kunne matche prisen.

Det er billigt, og det er en utrolig venlig service ved dem, de er til at snakke med og man får lyst til at komme og handle ved dem igen.

Er helt klart min fortrukne elektronik butik fremover.

Top kvalitet, og service

Jeg har nu købt tre store maskiner hos PROconsult og har været fuldt tilfreds med servicen og hjælpen jeg har fået hver gang.
Tre forskellige sælgere har reageret hurtigt og effektivt og været gode til at besvare mine spørgsmål hver gang inden køb.
Jeg har oplevet at der manglede keyboard den første gang og jeg fik en undskyldning og et nyt blev sendt med det samme. Har også været i kontakt med serviceafdelingen da der kom en mærkelig lyd fra en HD.
Også her fik jeg hurtig respons og rigtigt god service (ombytning og kloning af den defekte HD) uden regning, uden problemer.

Jeg er skiftet 100 % til PROconsult fra diverse tilfældige leverandører da jeg har haft en rigtig god oplevelse ved ehnver kontakt med dem :-)

// Kenneth - Fotograf //

En lille smule ærgelig...

Jeg bestiller 2 ting, hvor der er 1-3 dages ventetid.

Tid er ret vigtigt, hvilket jeg høfligt understreger i butikken.

Betaler forud, aftaler levering for at få varen hurtigst muligt ... og venter.

3 dage. 4 dage. 5 dage.

Går efter 1 uge ind i butikken, og får at vide at den ene ting skam er kommet, men at der fortsat er 4-5 dages leveringstid på den sidste.

Den lange eleveringstid er naturligvis ikke butikkens fejl; men jeg føler, at en opringning havde været på sin plads, og gerne med et tilbud om at sende den vare, der var ankommet.

Men ... de er jo flinke, og jeg er fortsat tryg ved butikken. Så naturligvis kommer jeg igen ;-)

Computeren kører fint, men deres kundeservice er skuffende

Jeg købte en PC online, som jeg nu har haft den i 14 dage og den fungerer som den skal. Det er jeg glad for.

Dog var der problemer mht. grafikkortet. Jeg bestilte et bestemt grafikkort til min sammensatte pc, men bliver kort efter ringet op og informeret om, at der ville gå noget tid, inden de kunne skaffe det hjem. Det var ok, sagde jeg.

Der går ca. 14 dage, og jeg ringer til dem og spørger af nysgerrighed, om de har modtaget kortet. Nu viser det sig, at de ikke kan skaffe det alligevel. Jeg tænker, hvorfor ringer de ikke og siger det til mig, så jeg undgår unødig ventetid? Nå, jeg bestemmer mig for et andet grafikkort, der er lidt dyrere, og som hurtigt kan bestilles hjem. Jeg snakker over tlf. med en salgsmedarbejder, og vi finder ud af, at jeg skal af med ca. 300 kr ekstra for det nye grafikkort. Han siger så, at jeg ikke behøver at betale dette ekstra beløb. Det var venligt af ham, tænkte jeg. Det er også på sin plads at lade kunden slippe for de par hundrede kroner efter denne ventetid.

Senere samme eftermiddag er det dog en anden sag: Samme medarbejder ringer mig op igen og siger, at vi tog fejl i vores beregning. Hans chef forlanger nu, at jeg, i stedet for at slippe for at betale de 300 ekstra for ulejligheden, nu skal af med hele 520 kr. for grafikkortet. Vi havde åbenbart regnet forkert, hvilket jeg indrømmer. Dog burde salgsarbejderen have tjek på det korrekte beløb. Så når man først har fået at vide, at man ikke behøver at betale beløbet og så pludselig skal betale - ikke bare de 220, som vi ikke fik medregnet – men hele 520 ekstra, pga. af deres manglende overblik, ja, det mener jeg ikke er en pæn handling fra ProConsults side. Jeg har hørt meget godt om dem, så derfor er jeg skuffet over deres opførsel.

Alt i alt: Jeg fik en god pc, men en skuffende kundeservice.

Antwoord van PROconsult Data A/S

Hej Thomas

Jeg har læst dit indlæg, men jeg synes ikke din fremstilling af sagen er helt fair.

Først skal jeg beklage den langsommelige proces med at få din PC leveret.

Som du selv nævner, valgte du i første omgang et grafikkort, som ikke kunne leveres. Du blev informeret om en forventet leveringstid på 10-14 dage, men du valgte at fastholde din bestilling på netop det grafikkort. Efter 14 dage var der stadig ikke kommet et kort til din pc, så igen opfordrede vi dig til overveje et andet produkt, som kunne leveres. Dette ville du så overveje, inden du besluttede dig.
Med hensyn til merprisen så er det selvfølgelig uheldigt, at du ikke får oplyst den korrekte pris første gang, men du valgte at involvere flere af vores sælgere i samme sag. Du har kun betalt den faktiske prisforskel mellem de to produkter.

Med venlig hilsen

Ghita Frederiksen

Deres tekniker forsøgte at narre mig, følte mig ydmyget

For små 2 år siden skulle have skiftet strømforsyning og havde ringet til proconsult i forvejn og fået sikring på at de kunne lave det samme dag da jeg skulle bruge computeren samme aften.

Jeg kommer ind med computeren og en tekniker fra lageret kommer ud. Jeg gør opmærksom på jeg skal bruge den i dag og bliver og venter indtil han er færdig. Han tager computeren med derind og kommer igen efter højst 4-5 minutter. Han bekræfter det var strømforsyningen den var galt med og siger jeg kan komme tilbage om 2 timer og hente den igen. Han siger det vil koste 1 times arbejde + prisen på strømforsyningen.

Jeg bor 30 min fra proconsult så vælger at blive stående. Efter et par minutter spørger jeg ekspedienten hvad en times arbejde koster. Han siger 500 kr for en time + 250 kr for størmforsyningen. Jeg bliver lidt overrasket over det vil koste 750 kr at skifte strømforsyning og han fornemmer dette og spørger om jeg ikke evt. selv kan skifte den. Jeg har prøvet det for mange år siden men var ikke sikker på om jeg kunne huske det helt præcist uden at lave fejl. Han forsikre mig om det er lige til og jeg siger ok så klare jeg det selv.

Han går ud på lageret og kommer tilbage efter 1 minut med computeren og en ny strømforsyning. Jeg kan se min gamle ødelagte strømforsyningen er taget ud og kan regne ud det var ham teknikeren det havde taget den ud for at teste den ikke virkede.

Han fortæller mig han bliver nødt til at opkræve mig for 30 mins arbejde men at jeg stadig spare 250 kr for den sidste halve time. Det synes jeg ikke er helt fair da teknikeren uden overdrivelse ikke var væk i mere end 4-5 minutter. Mange steder ville man sikkert kunne få testet om strømforsyningen virker gratis som en del af service. Men er glad for jeg ikke skal vente i 2 timer og vælger ikke at sige noget.

Da jeg kommer hjem bliver jeg overrasket over hvor let og hurtigt det var at sætte strømforsyningen i. Det tog mig kun 3 minutter at skrue den fast og tilslutte den. Det er først her det går op for mig hvor dårlig behandling jeg som tilbagevendende kunde har fået.

På den tid det tog teknikeren at gå ud og fortælle mig jeg skulle vente i 2 timer samt betale for 1 times arbejde, der kunne han rent faktisk have samlet min computer og være på vej ud og gøre en kunde overordentlig glad for god og hurtig service. Men han vælger i stedet for at gå ud og kigge mig i øjnene og fortælle mig han ikke kan nå at lave det lige nu og at jeg er nødt til at vente i 2 timer, blot for jeg ikke så let skal opdage han prøver at tage 1 times arbejde for noget der tager 5 minutter.

Det er ikke engang det at han forsøger at tage 1 times pris for 5 minuters arbejde der gør mig sur. selvfølgelig synes jeg det er rigtig dårlig stil. Men det som virkelig piner mig og som får mig til at føle mig ydmyget og nedgjort er at han er fuldstændig ligeglad med at jeg skal stå og kigge i 2 timer selvom han ved han kan sætte ny strømforsyning i på kun 3 minutter.

Jeg tror vi alle har oplevet før eller siden på et tidspunkt at være utilfreds med behandlingen efter vi har købt en vare (tænker generelt), men det her er første gang jeg nogensinde har følt mig ydmyget og nedgjort og til grin. Det synes jeg sku ikke er så fedt.

Så 2/5 stjener herfra. De undgår 1/5 fra mig udelukkende fordi jeg tidligere har handlet med dem (før episoden) hvor det gik fint.

Mvh Anders

Antwoord van PROconsult Data A/S

Hej Anders

Jeg er noget overrasket over din anmeldelse da det er næsten 2 år siden.

Men jeg har ledt vores system igennem for at finde sagen.

For det første tager vi altid 1 times arbejdsløn for at skifte en strømforsyning.
Dette er fordi vi ALTID efter montage (som rigtig nok ikke vare længe) tester HELE pc'en igennem for skader i forbindelse med den defekte strømforsyning.

Da du pludselig ønskede at udføre opgaven selv midt i reparationen, var vi flinke at annullere opgaven og du fik muligheden for selv at skifte strømforsyning.

Da vi har påbegyndt opgaven, tastet det hele i systemet, sat teknikker igang med at skifte strømforsyning ud, er vi nødt til at opkræve den mindste takst vi har. Dette er 200 kr. + moms.

At du fik at vide du skulle vente 2 timer i alt er normalt, når der skal testes.

Med venlig hilsen
Anders Sørensen